من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:
فرهاد قنبری:
عده کثیری از مردم معتقدند، چون ایران در کشورهای همسایه خود پول خرج می کند همه مردم آن کشورها باید عاشق ایران بوده و ایران را دوست داشته باشند.
واقعیت امر این است که ایران برای مردم هیچ کشوری پول خرج نمی کند، بلکه برای گسترش حوزه نفوذ ایدئولوژیک و کشیدن مرزهای امنیتی خود در مکانی دورتر از مرزهای واقعیش و مقابله با اسرائیل چنین پول هایی را خرج می کند. این مسئله ای است که مسئولان نیز همیشه در گفته های خود به آن اشاره می کنند.
پولی که ایران در لبنان هزینه می کند نه برای آبادانی لبنان، بلکه برای حزب الله و حامیان حزب الله است که در خدمت ایدئولوژی ایران هستند. یا پولی که در یمن یا سوریه هزینه می شود نه هزینه آبادانی این کشورها بلکه کمک هزینه نظامی و ارسال تسلیحات است که در جنگ داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. یا حمایت ایران از گروههای فلسطینی نه به خاطر دفاع از مظلوم و حقوق غیر نظامیان بلکه بر اساس تعریف خود از منافع ملی صورت می گیرد.
بحران فلسطین، از بحران اعراب و اسرائیل به بحران ایران و اسرائیل تغییر شکل داده است. بحرانی که در آن هر دو طرف حاضر به هزینه های کلان برای ضربه زدن به دیگری هستند.
بخشی از ساکنان لبنان، سوریه و کرانه باختری به ایران نه به عنوان حامی خود بلکه به عنوان کشوری می نگرند که از آنها به عنوان ابزار استفاده می کند و به همین دلیل به شدت از ایران ابراز ناراحتی می کنند.
**در میان حامیان فلسطین که مدام در تریبون ها و صدا و سیما حاضر می شوند به ندرت می توان کسی را یافت که دغدغه و نگرانی مادرانی را داشته باشد که دیشب جنازه فرزندانشان را تحویل گرفتند..
@kharmagaas