مثلا اگر دیروقت است و همسایه صدای ضبط خود را زیاد کرده میتوانیم به او بگوییم:..۱- مرتیکه مگه دیسکو راه انداختی؟!

مثلا اگر دیروقت است و همسایه صدای ضبط خود را زیاد کرده میتوانیم به او بگوییم:

1- مرتیکه مگه دیسکو راه انداختی ؟! (کنش تهدیدی)

2- دوست عزیز میدونی ساعت چند است؟ ( کنش حافظ حیثیت)

وجهه مثبت(ایجابی): نیاز فرد است مبنی بر اینکه دیگران او را بپذیرند و عضو گروه خود بدانند به عبارتی نیاز به پیوند به دیگران

وجهه منفی (سلبی): نیاز شخص به استقلال و آزادی عمل و عدم تحمیل از جانب دیگران.