📚 داستاننویسان و دوستداران داستان 📢ماتیکانداستان را به شیفتگان فرهنگِ ایرانزمین معرفی کنید 📢📢محتوای مطالب، نظر نویسندگان آن است و ممکن است با دیدگاه گردانندگان ماتیکانداستان همسو نباشد. ارتباط با مدیر کانال @vahidhosseiniirani
📢 آخ سینما! (روز چهارم) / خانومم، یه لحظه!..۱
📢 آخ سینما! (روز چهارم) / خانومم، یه لحظه!
۱. این سینما بازیهای عجیب خودش را دارد؛ هر سال باید عدهای تحریم کنند، عدهای هم تحریم بشوند، عدهای هم همیشه معترضاند... امسال اما ساختارشکنی عجیبی اتفاق افتاده است؛ عوامل یک فیلم هم به تلویزیون بد و بیراه گفتند، هم بعدش با تلویزیونیها گفتگو کردند، هم در برنامه زنده شرکت کردند؛ هم لابد بعدش باز انتقاد میکنند. سینما حس مُجازیست که یک مرغ مهاجر دارد.
۲. برنامهریزی فشرده جشنواره مقداری با پوست اهالی رسانه و هنر ناسازگار است؛ شما اگر بخواهید همه فیلمها را ببینید، نه تنها به صفهای سهگانه شام، که به نیازهای پایهایتر هرم مازلو نخواهید رسید؛ بر این اساس خودتان وسط هر فیلمی که دیدید پیامها را گرفتهاید و میشود از همان دقیقه بیستم کل ماجرا را حدس زد و نقد کرد، بلند شوید و به هنر مجال نفس کشیدن بدهید. آدم با فشار و پیچوتاب که نقد سازنده نمیکند.
۳. تا این جای جشنواره هر شب تعدادی کودک و نوزاد در برج میلاد دیده شدهاند که دلیل حضورشان بر کسی معلوم نیست؛ مشاهده شده که سکوت تاثیرگذار یک فیلم هنری با ضجههای نوزاد حاضر در سالن اهالی رسانه مسیر دیگری را طی کرده است. از هنردوستان خواهشمندیم به جگرگوشههاشان فرصت بدهند تا مسیر ترقی را کم بعدتر شروع کنند... البته چندسالیست که هنر جوری مردمی شده که بچهها با چیپس و پفک به سالن تئاتر میآیند؛ هنر نزد این ایرانیان ست و بس.
۴. از پردیس ملت و کاخ مردمی جشنواره خبر میرسد که استقبال مردم در دو سطح بلیتهای ۲۰۰هزار تومانی و ۷۷هزارتومانی بسیار زیاد است و البته از این که هنرمندان عزیز با همهشان سلفی نمیگیرند، دلخورند؛ وقتی طرف پولش را داده باید به اندازه رقم هم فرصت داشته باشد. از مسئولان درخواست داریم لااقل بلیت سلفی بفروشند؛ شک نکنید که با هر قیمتی خریدار دارد.
۵. مالک خودروی تیبای سفید با چراغهای بامو و پوستر مرحوم خسرو شیکبایی، لطفا هر چه سریعتر با زبان خوش خودرو را از محل توقف خودروهای پلیس بردارد.
۶. توصیه ما به شما همچنان این است که طوری به هرجای جشنواره بیایید که نیازی به پلیس و گشت ارشاد و خانومم یه لحظه نباشد؛ دیشب گشت ارشاد بود، ولی کم بود... یعنی خانوممها حضور نامحسوستری داشتند. شما هم فکر نکنید برج میلاد ویزا دارد و بیرون مرزهاست. خودتان میدانید البته.
نویسنده: جلال سمیعی
منبع: آی سینما
https://telegram.me/serfan_jahate_ettela