سخت است میان این همه تن تنها بودن.. اندر حسرت فهم درست این تن‌ها بودن

سخت است میانِ این همه تَن تنها بودن

اندر حسرت فهم درست این تن ها بودن

مکُن عیب گوشه گیریِ ما را ز جهان

خلوت ما بِه زِ میان جمع این ها بودن

جایی که صداقت رنگ حماقت گیرد

آدم صادق را مرگ است بی شک آنجا بودن

وقتی دروغ و حُمُق نُقل مجلس باشد

خِرَدورزی کِی تواند نَقل دهن ها بودن

مردان خدا تندیس شرارت گشتند

ما را عَجَب نیست گریزان از دین خدا بودن

افسوس که ترس از شکم گرسنه ، امروز

یادمان بُرد یادگار قوم آریا بودن

حلقه ی تنگی شده دنیا بر گردنم

سرخوش آن روز و شبِ از این حلقه رها بودن


#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii