‌های_روزمره …می‌گویند عاشق شدن لیاقت می‌خواهد، هر کسی جنم و جربزه‌ عاشقی کردن ندارد

#یادداشت‌های_روزمره


می‌گویند عاشق شدن لیاقت می‌خواهد، هر کسی جَنَم و جربزه‌ عاشقی کردن ندارد.
این‌ها قبول، اما آیا معشوق بودن کارِ هر صنمی است؟!
اینکه نازت را بِکِشند و خودت را گم نکنی، کم حرفی نیست. قدرتِ مطلق همیشه در دست معشوق بوده، و انسان خصلتی دارد که همواره متمایل است به سوءاستفاده از قدرت. سوءاستفاده نکردن از قدرت، خود قدرتی می‌طلبد که مستلزم روحی عظیم است. من معتقدم این روزها گرچه عاشقِ راستین پدیده نادری است، معشوقِ راستین از آن‌ هم کم‌یاب‌تر است.
معشوق بودن چیزی بیش از لیاقت می‌طلبد: "نجابت".
تا آنجا که من دیدم، معشوق‌های راستین نصیبِ عاشق‌های نالایق و عاشق‌های راستین فریفته‌ی معشوق‌های نانجیب می‌شوند. و اینگونه است که در زمانه ما عشق چنین چیز نایابی شده.


#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii