زنگ‌خطر.. سال‌ها عمرم را صرف تحقیق و ساختن اختراعم کردم

#داستانک

زنگِ‌خطر

سال‌ها عمرم را صرف تحقیق و ساختنِ اختراعم کردم. اختراعی کاملاً دقیق، کاربردی، و بدونِ اشتباه. اما وقتی به‌دنبال تولید انبوهش رفتم، دیدم تمام زحماتم بادِهوا بوده. اختراعم هیچ شباهتی به آن دستگاه‌های بزرگ و خوف‌ناک که در فیلم‌های قدیمی نشان می‌دهند ندارد، همان‌ها که طرف را می‌نشانند روی صندلی و کلی سیم و حس‌گر به انگشتان و پیشانی و بدنش وصل می‌کنند، بلکه چیپِ بسیار کوچکی است که به‌سادگی می‌شود داخلِ تلفنِ همراه نصبش کرد. فکر می‌کردم با افزوده شدن این قابلیت به موبایل‌ها تحول بزرگی در دنیا اتفاق می‌افتد، و جهان جای بهتری برای زندگی خواهد شد.
طی چندسالِ گذشته با شرکت‌های تولیدکننده‌ی بزرگی در کشورهای مختلف وارد مذاکره شده‌، و نمونه‌ی دست‌ساز اختراعم را برایشان ارسال کرده‌ام. پاسخ همه‌ی آن‌ها به درخواست من تقریباً یکسان بوده:
"اختراع شما برای بنیانِ جامعه‌ی مدرن، روابطِ خانوادگی، روابطِ مدنی، شغلی، ورزشی، هنری، مذهبی، عاطفی، امنیتی، سیاسی، و... به‌شدت خطرناک تشخیص داده شده است، و از همکاری با شما معذوریم."
کاش سالهای جوانی‌ام را صرف ساختنِ چیز دیگری کرده بودم; هرچیزی جز چیپِ دروغ‌یاب.



#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii