زوفیا: …من معتقدم که همه‌ی انسان‌ها خوبی رو درون خودشون دارن

#پاراگراف

زوفیا: ...من معتقدم که همه‌ی انسان‌ها خوبی رو درونِ خودشون دارن. این جهانه که خوبی یا بدی رو متولد می‌کنه...

الزبیتا: و کی درباره خوبی و بدی قضاوت می‌کنه؟

زوفیا: او، که در همه‌ی ماست.

الزبیتا: من هیچ وقت توی کتاب‌هاتون چیزی درباره خدا ندیدم.

زوفیا: من به کاربرد کلمه‌ی "خدا" علاقه‌ای ندارم. می‌شه بدون استفاده از کلمات معین بازم به خدا اعتقاد داشت. انسان آفریده شده تا انتخاب کنه... در این صورت شاید بتونیم کلمه‌ی خدا رو از زندگی انسان کنار بذاریم.

#ده_فرمان/کریستف کیشلوفسکی
برگردان: عرفان ثابتی
@mohsensarkhosh_khatkhatiii