یاداشت استاد تقوی گیلانی در ارتباط با حضور نواب صفوی

یاداشت استاد تقوی گیلانی در ارتباط با حضور نواب صفوی
@oralhistori

1 _ نوشتار جناب (نظر زاده) را درباره ی نواب صفوی بنده خواندم که درجای خود جالب و خواندنی است . اما یک چیز که یادآوری آن در دید این کوچک شایسته است ، این که :
از جناب مهتر (نجومیان ) آن جور که باید یاد نشده و به نوشتن ( حسین نجومیان می گوید) بسنده شده است . در حالی که جناب نجومیان از داوران والامقام دادگستی بوده (قضات عالی رتبه) و نیز دارای چندین ماتیکان( کتاب) دررابطه با قانون و فلسفه و ... هستن و می با ید از ایشان جور شایسته تری نام برده می شد ... و این اگر کوتاهی نباشد . اشتباهی بزرگ است . از این که گستاخی کردم خواهید بخشید .
2 _ به یاد دارم در همان روزها که نواب صفوی در مشهد و میزبانش زنده یاد (عابدزاده) بود . در مهدیه برای دیدن و شنیدن سخنانش رفته و گوش می دادم . او نفوذ کلام عجیبی داشت . سخن .که می گفت تا اعماق وجود بویژه بین جوانها نفوذ می کرد . و درپی او راه می افتادند ... و نیز به چشمهایش نمی توانستی نگاه کنی بسیار نافذ و مانند سوزن وارد رگ و پی بدن آدم می شد . همچنین همراه او کسانی مانند خلیل طهماسبی و... و ... که با عنوان
( قاتل فلانی؟) شناخته شده بودند دوش به دوش می رفتند و سینه ها راجلو می دادند زیراکه خود را قهرمان می دانستند ..... من هم که نوجوانی پانزده ساله بودم از گفته هایش خیلی خوشم می آمد و ناخود آگاه باورم می شد که درست می گوید .
داوری در باره او و مانند او بسیار مشگل است زیرا که « ترور» در هیچ فرهنگی ستوده نشده است اگر چه دردید تنی جند ،تروریست یا رهبرش ادم خوبی ؟! هم باشد ؟!!.