چه کسی دانشجویان را باحجاب کرد؟.. استاد محمدرضا حکیمی نیز می‌گوید:

چه کسی دانشجویان را باحجاب کرد؟.. استاد محمدرضا حکیمی نیز می‌گوید:

🔺 چه کسی دانشجویان را باحجاب کرد؟

🗯 استاد محمدرضا حکیمی نیز می‌گوید:

🔹«اینجانب از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ در دانشکدۀ ادبیات دانشگاه_تهران تدریس می‌کردم و دانشجویانی بسیار، حتی از دانشگاه‌های دیگر، به صورت مستمع آزاد در آن کلاس (درس نهج‌البلاغه) حاضر می‌شدند؛ تا آنجا که تعدادشان به سی‌صد نفر می‌رسید. نیمی از حاضران، خانم‌ها بودند و همه با حجاب. آن خانم‌ها از کسانی بودند که تحت تأثیر شریعتی و مطالعۀ آثارش، حجاب را انتخاب کرده بودند.»

🔹محمد رجبی از دانشجویان آن دوره نیز می‌گوید: «اینجانب در سال ۱۳۴۷ که به دانشگاه رفتم، فقط یک خانم چادری در آنجا بود. از این رو برای تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان که حضور خانم‌های با حجاب در آن ضروری بود، دچار مشکل بودیم. پس از گذشت چند سال من به زندان افتادم و هنگامی که در سال ۱۳۵۵ آزاد شدم و به دانشگاه رفتم، بسیاری از خانم‌ها را با حجاب دیدم که همه متأثر از #شریعتی و کتاب‌های او بودند.

✍ محمد_اسفندیاری
📖 شعله_بی‌قرار: ص۵۶


🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper