ادامه

ادامه👆👆👆

✅پس به همین دلیل هیچ تفسیر و تحلیل و توصیفی از جهان یا هستی ندارند و چون هیچ تحلیل و تفسیر و توصیفی از هستی ندارند پس به مانند دیگر موجودات حضوری هم در هستی ندارند اما دازاین ویژگی و ساختار وجودی اش توام با "برون ایستایی" است و به همین دلیل از هستی پرسش می کند و حضور و قیام در هستی دارد !

✅در این جا است که هایدگر می گوید سنت متافیزیک در غرب و من جمله نیچه این پرسش را فراموش کرده اند و یا کلا رهایش کرده اند ! و دقیقا این جا است که هایدگر متاخر معنا پیدا می کند چون نقدی که او دارد در اینجا نمودار می شود و معنا پیدا می کند و سپس به این نتیجه می رسد (نیاز به توضیح دارد) که این شعرا هستند که می تواننند از لا به لای شعرهایشان این پرسش هستی را طرح کنند چون فلاسفه از افلاطون تا نیچه در حقیقت به جای این که بیایند و مساله ی هستی را مطرح کنند آمده اند و هستنده و موجود را طرح کرده اند!

✅هایدگر به نوعی خودش را در سنت فکری افلاطون قرار می دهد یعنی می خواهد بگوید که یافتن معنای هستی چه بسا که بسیار بسیار دشوار باشد چنان چه هست، و این گونه نیست که گمان کنیم به سادگی به چنگ ما می آید همانند متوهمان حقیقت یافته که گمان می کنند تمام حقیقت از آن آنان و برای آنان می باشد، افلاطون نیز بر این باور بود که حقیقت به سادگی به چنگ نمی آيد به دست نمی آید و هیچ گاه نمی توانیم حقیقت هستی را به طور کامل به فرا چنگ خود در آوریم! و به نوعی ما در هستی و زمان با اپوریای افلاطونی مواجه می شویم! که دقیقا نمی توانیم مشخص کنیم که هستی چیست !!!

✅چرا نمی توانیم بفهمیم که حقیقت چیست؟ چرا این قابلیت را از دست داده ایم؟ هایدگر عقیده دارد به این علت که هستی خودش را از ما پنهان کرده است،‌ شاید کسی سوال کند که چرا هستی خودش را پنهان کرده است؟ پاسخ هایدگر این است: به جهت مسیر غلط و پرسش های غلطی که فلاسفه طرح کرده اند باعث شده اند که ما به بیراهه رویم، گمراه شویم و نتوانیم پرسش هستی را صحیح طرح کنیم و از همان ابتدا سوال را غلط طرح کرده ایم !

✅حال که هستی خودش را از ما پنهان کرده است یا به جهت سوالات غلط پنهان شده است یعنی بدین علت که فلاسفه تفاوتی بین هستی و هستنده قائل نشده اند و به جای طرح پرسش هستی به هستنده پرداخته و از اصل غافل شده اند بدین جهت ما شناختی از هستی نداریم و هستی از ما پنهان است،‌حال که چنین است پس ما هم باید یک کشف حچابی انجام دهیم،‌در این جا می فهمیم که متدولوژی هایدگر کشف حجاب، برداشتن ستر و پوشش است تا هستی خودش را به ما نمایان کند آشکار کند و پدیدار شود.

👈بنابر این دو مساله روشن شد: 1- چرا هستی از ما پنهان شده است؟ 2-راه هویدا سازی و آشکار سازی اش در چست و چگونه است؟

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper