فاشیست بودن یا ناسیونالیست بودن،. کار دشواری نیست.. کافی است چشم

فاشیست بودن یا ناسیونالیست بودن،
کار دشواری نیست.
کافی است چشم
بر ارزش های انسانی ببندیم.. و کمی با حرف های کلی سرگرم بشویم:
زبان خود را بهترین زبان دانستن
و زبان دیگری را گوش خراش خواندن
موسیقی قومی خود را سحرانگیز دانستن
و موسیقی دیگری را سرسام آور خواندن؛
لباس محلی خود را زیبا نامیدن
و لباس محلی دیگری را به تمسخر گرفتن...
سنت های قبیله ای خود را ستودن و سنت های قبیله ای دیگری را ابلهانه خواندن ...
و دردناک تر آن که آسیب دیدگان از ناسیونالیسم و قوم پرستی،
خود به قوم پرستانی تندروتر بدل می شوند
و این چنین، انسان به جای رهایی از چنگال تعصب و تلاش برای گسترش هم زیستی
تعصب بیشتر را به عنوان شیوه نجات برمی گزیند...

#فرد_اولمن
#فاشیسم

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper