🔶 مرا کسی نساخت، خدا ساخت; نه آنچنان که «کسی می‌خواست»، که من کسی نداشتم، کسم خدا بود، کس بی کسان

🔶 مرا کسی نساخت، خدا ساخت; نه آنچنان که «کسی می خواست»، که من کسی نداشتم، کَسم خدا بود، کَسِ بی کَسان. او بود که مرا ساخت، آنچنان که خودش خواست، نه از من پرسید و نه از آن «منِ دیگر»م.

🔷 من یک گِلِ بی صاحب بودم. مرا از روحِ خود در آن دَمید و بر روی خاک و در زیر آفتاب، تنها رهایم کرد. «مرا به خودم واگذاشت»...
.
.
📚 برگرفته از مجموعه_آثار_13 ، بخش هبوط ، انتشارات چاپخش، چاپ سی و یکم، ۱۳۹۰، ص ۱۵.
.
دکتر_علی_شریعتی 🌿
سخنان_و_جملات_شریعتی 🌿

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper