↕️ بهائیت سیاست است نه دین!.. ️ «فقط القائات تشکیلات بود که باور ما را شکل می‌داد

↕️ بهائیت سیاست است نه دین!

▪️«فقط القائات تشکیلات بود که باور ما را شکل می‌داد. هیچوقت کتابهای اصلی و اولیه بهائیت را نه تنها من، بلکه هیچکس دیگری نه دیده و نه خوانده بود. بارها از پدر یا شوهرعمه‌ام در مورد کتاب آسمانی‌مان پرسیدم و هر بار می‌گفتند یک جلد است آن هم در حیفا، مبلغین کتاب را خوانده‌اند و برای ما شرح می‌دهند. هیچ دلیل محکم و قانع‌کنندهای نداشتند که چرا فقط یک جلد است و چاپ هم نمیشود؟!

♨️به نظرم بهائیت اصلاً دین نبود، بیشتر نوعی سیاســت می‌آمد. سیاستی که صهیونیسم به راه انداخت و با توجه به گرایش‌های مذهبی در مردم و سوء استفاده از بیسوادی و تبلیغات، آنها را از دین درست، منحرف کرد. نسل‌های بعد هم آن را بدون تحقیق، از پدران خود به ارث بردند.»(1)

📚1. گفتگو با متبری بهائیت، فصلنامه روشنا، شماره 74.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper