🍀🍂🌸 …💫 حسین بی پناهان!.. این بود زندگی …؟؟

🍀🍂🌸


💫 حسین بی پناهان!

خوابی برای جان، جانی برای مرگ، مرگی برای یاد، یادی برای سنگ، سنگی برای گور....
این بود زندگی …؟؟

💫 مرحوم حسین پناهی

حسین پناهی، بر خلاف نام فامیلی اش، تنها و بی پناه بود، اندیشه، فکر، خیال و نگاه او به زندگی، از باوری حقیقت طلب، نگاهی عصیانگر، قلبی خسته، قلمی مایوس، روحی پژمرده و دردی جانکاه از آنچه پیرامونش می گذشت، نشات می گرفت. روح عصیانگر او طاقت و کشش این همه مصیبت را نداشت و همین برای مرگ او در جوانی کافی بود.

حسین پناهی یکه و تنها بود، او جز قلم، جسمی خسته، روحی پریشان و زبان شِکوه و گلایه از روزگار، ابزار و اندوخته دیگری نداشت. او نمونه بارزِ تجربه یک زندگی تلخ بود، همان که فروغ را به عصیان رساند، روح سهراب را از این دنیا جدا نمود، هدایت را به کام مرگ کشاند و امروزه رهروان آنها را هر روزه به کام مرگ می برد و باز می گرداند.

"سیگارم را در قاب پنجره می تکانم
بی هیچ واهمه ای
زیرا جهان زیر سیگاری من است...."

💫 مرحوم حسین پناهی

حسین، مظلوم بود، قلب حسین مالامال از عشق به بی پناهان جامعه و علیه بی عدالتی و تبعیض و ظلم انسان به انسان بود. نام" حسین " و فامیلی " پناهی " چقدر برازنده تو بود، ای فریادِ بی پناهان.

حسین پناهی نمونه بارز یک هنرمند درد آشنا بود. او فرزند این ملت و از جنس خود آنان بود، حسین فریاد نسلی بود که تاب و طاقتِ دروغ و فریب و نیرنگ را نیاورد، و شهامت آن را داشت که با قلم خود فریاد بزند:

" سالهاست که مُرده ام "

و ما امروز در ۱۴ مرداد سالروز زنده بودنش را گرامی میداریم. اگر سهراب فراموش شد، اگر فروغ فراموش شد، اگر شاملو فراموش شد، حسین نیز فراموش خواهد شد.

روحش شاد و یادش برای همیشه تاریخ گرامی🖤

💫 محمود نامی

🍀🍂🌻🍁🌸🌾
@ofoghenegah