گامی به سوی دوستی و زندگی متعالی شهروندی در جامعه ایرانی با رعایت قوانین و مقررات دولت ج. ا. ایران
«تیلرسون هفته آینده با محمد جواد ظریف درباره توافق هستهای گفتگو میکند».. کانوم لینچ
«تیلرسون هفته آینده با محمد جواد ظریف درباره توافق هسته ای گفتگو می کند»
کانوم لینچ
فارین پالیسی امریکا
در حالیکه دولت ترامپ در فکر ابطال توافق هسته ای است، تیلرسون، وزیر امورخارجه امریکا برای نخستین باز با جواد ظریف و سایر مذاکره کنندگان اصلی این توافق گفتگو خواهد کرد.
به نقل از چندین منبع، تیلرسون خود را آماده می کند تا در مذاکرات هسته ای هفته آینده با شرکت ظریف و نمایندگان سایر قدرت های مهم جهانی شرکت کند. این نخستین ملاقات تیلرسون دیپلمات ارشد دولت ترامپ با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود خواهد بود.
این حرکت یکماه پیش از زمان تمدید پایبندی ایران به برجام اتفاق می افتد و قرار است که ترامپ در این فاصله یکماهه درباره صحت تبعیت یا عدم تبعیت ایران از توافق هسته ای ٢٠١٥ و اعلام آن به کنگره تصمیم بگیرد.
در دولت ترامپ چندماهی است که درباره ادامه دادن به روند تایید[ هر سه ماه یکبار] تبعیت ایران از توافق هسته ای یا خروج از این توافق اختلاف نظرهای جدی وجود دارد. چنین به نظر می رسد در صورت خروج دوات امریکا از این توافق، تهران به برنامه هسته ای خود شتاب بخشد.
تیلرسون و سایر مشاوران مهم تیم شورای امنیت ملی دولت امریکا، ماه ژوئیه توانستند ترامپ را راضی کنند که تبعیت ایران ازاین توافق را تایید کند. گفتنی است که رییس جمهور هر سه ماه یکبار باید تبعیت ایران از این توافق را تایید کنداما ترامپ، از قرار معلوم از این بابت خشنود نیست و قبلا ابراز امید واری کرده است که تبعیت ایران را ماه اکتبر تایید نکند.