❞ اولین کانال علمی دانشـجویان رشته عـلوم سیـاسی : #آموزشی_سیاسی #مفاهیم_سیاسی #مقالات_سیاسی #کلیپهای_سیاسی ❞ پرداختن به تمامی مقاطـع : #کارشـناسـی ➤ #کارشـناسی_ارشـد ➤ #دکـتری ➤ ● مدیر کانال : علی عمرانی - دانشجوی علوم سیاسی 「 @Aliomrani100 」
ستاره سرخ نماد کمونیسم و همچنین سوسیالیسم است … ستاره سرخ نمادی انقلابی بعد از انقلاب اکتبر و در جریان جنگ داخلی روسیه پس از انقلا
ستاره سرخ نماد کمونیسم و همچنین سوسیالیسم است.
https://telegram.me/politickaraj
ستاره سرخ نمادی انقلابی بعد از انقلاب اکتبر و در جریان جنگ داخلی روسیه پس از انقلاب بوده است. این نشان بصورت گستردهای توسط احزاب مقاومت ضد فاشیستی و سازمانهای زیر زمینی در اروپا در دوران سلطه حکومتهای فاشیستی در اروپای پیش و در جریان جنگ جهانی دوم استفاده میشد. در دوران جنگ جهانی دوم این نشان بعنوان نماد ارتش سرخ کارگران و کشاورزان اتحاد جماهیر شوروی بکار میرفت.
پس از جنگ جهانی دوم این نشان توسط کشورهای بلوک شرق استفاده میشد تا نشان دهنده ماهیت سوسیالیستی این کشورها باشد.
در اتحاد جماهیر شوروی ستاره سرخ بعنوان نشان و نماد حزب کمونیست بود و بکارگیری آن در پرچم این کشور در کنار نشان داس و چکش نشان دهنده رهبری این حزب در شکل دهی به حکومت شورایی و کمونیستی طبقه کارگر بوده است. امروزه ستاره سرخ توسط بسیاری از احزاب و سازمانهای سوسیالیست و کمونیست در سراسر جهان استفاده میشود.