داس و چکش نمادی از جنبش کمونیستی است

داس و چکش نمادی از جنبش کمونیستی است. چکش نشانی از طبقه کارگر صنعتی (پرولتاریا) و داس نمادی برای کارگران کشاورز است؛ هر دوی اینها با یکدیگر نمادی برای نشان دادن همبستگی و اتحاد این دو طبقه است.

داس و چکش برای نخستین بار در دوران انقلاب روسیهاستفاده شد اما تا سال ۱۹۲۴ به عنوان نماد رسمی اتحاد جماهیر شوروی بکار نمی‌رفت. از زمان انقلاب روسیه داس و چکش بعنوان نماد احزاب کمونیستی و دولت‌های سوسیالیستی مختلفی بکار رفته است.
⇜ ڪــانــال‌ علــوم سـیاســـی ❦
─┅─═ঊ🎀🎀ঈ═─┅─ @politickaraj
─┅─═ঊ🎀🎀ঈ═─┅─