یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
✍️دربارۀ بیانیه قالیباف درمورد انتخابات و انصراف به نفع رئیسی
✍️دربارۀ بیانیه قالیباف درمورد انتخابات و انصراف به نفع رئیسی
متنِ بیانیه قالیباف به شکلی تنظیم شده که خواننده احساس می کند یک شتابزدگی در نگارش و تنظیم این متن وجود دارد. موارد زیر در خصوص این متن به ذهن می رسد:
🔴یک – این متن به شکل مستدل و با ارایه دلایلی روشن به ویژگیهای آقای رئیسی نپرداخته است. در واقع در این متن، بیشتر از خودِ آقای قالیباف تعریف شده است . اگر یک کاندیدا به نفعِ کاندیدای دیگر کنار می رود ، انتظار این است که دلایل منطقی خود مبنی بر رجحان و برتری کاندیدایی که به نفعش کنار رفته را بیان کند.
🔵دو – در سه جایِ این متنِ کوتاه، روی بحث 4 درصدی ها تاکید شده است. ظاهراً هدف از این متن بیش از معرفی آقای رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح، معرفی دیدگاه آقای قالیباف است. در واقع آقای قالیباف همچنان اصرار دارد که "گفتمان جدیدی" تحت عنوان 4درصدی ها بسازد ولی این باعث شگفتی است که چرا حتی از فرصتِ این بیانیه هم ، برای این گفتمان سازی استفاده می شود؟ اگر گفتمان 4درصدی موفق بود، که با تریبون هایی که این مدت در اختیار آقای قالیباف بود جای خودش را در اذهان مردم باز می کرد. این سوال مطرح می شود که آیا چنین بیانیه ای محل سه بار تکرار این بحث است؟ یا باید دلایل انصراف به شکلی منطقی تر تشریح شود؟
🔴سه – در این بیانیه عنوان شده که : « در شرایط کنونی، آرمان اصلی کشور و مردم، تغییرِ وضع موجود است» ؛ حتی در خصوص این گزاره نیز هیچ استدلالی آورده نشده است. چرا آرمان اصلی مردم تغییر وضع موجود است؟ بلافاصله و مجدداً پس از این گزاره ، بحث 4درصدی ها در متن بیانیه آورده شده است.
شاید دلیلِ شتابزدگی در تنظیم این متن، ازدحام اتفاقات روزهای انتخابات است. اما دلیل هرچه که بوده، این متن بیش از اینکه توصیه به توانمندی یا صلاحیتِ آقای رئیسی باشد ، بیان فضائل آقای قالیباف است.
✳️فارغ از توانمندیهایِ فردیِ خود کاندیداها، مواردِ مکتوب🖋 (نظیر برنامه ها و این دست بیانیه ها) ، کیفیتِ مشاورانِ پیرامون کاندیداها را نشان می دهد.
https://t.me/solseghalam