یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
«دبی، پارسال - مدیریت بحران آتش». [فیلم پائین👇👇]
« دبی ، پارسال - مدیریت بحران آتش »
[فیلم پائین👇👇]
🔷 در یادداشت قبل به بحث آتش سوزی در برج آدرس* (دبی) ، سال گذشته و در مراسم جشنِ سال نو میلادی اشاره شد. این روزها در تلگرام یادداشت هایی همخوان می شود که در دبی آتش را با روشهای خاصی خاموش می کنند و حرفهایی از این دست. شاید دیدن این فیلم بتواند گویای این باشد که آتش نشان های عزیز ما ، با "حضور به موقع" و چند بار مهارِ آتش پلاسکو چه کار بزرگی کرده بودند. آنهم در ساختمانی پر از مواد سوختنی و بدون سیستم اطفاء حریق. آتش به « سرتاسر » پلاسکو گسترش پیدا « نکرد ».
🔷برج آدرس ، نزدیک برج خلیفه است و این رویداد ، در شبی اتفاق افتاد که نیروهای مدیریت بحران تحت أمر ژنرال خمیس مطار المذینی باید در آمادگی کامل می بودند. گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای آتش نشان دقایقی دیر به محل حادثه می رسند.** در مدت ده دقیقه "کل برج" به کام حریق کشیده می شود. [فیلم زیر👇] البته در خصوص نکتۀ مثبت این رویداد، باید به تخلیۀ سریع ساکنان برج اشاره کرد.
- - - - - -
📍پی نوشت: برج آدرس، دارای سازۀ بتنی است (مقاومت بیشتر بتن نسبت به فولاد در آتش) و بخاطر خوب عمل کردن سیستم اطفاء حریق و آب پاش هایِ درون ساختمان، آتش در بخش هایِ بیرونی برج گسترش پیدا کرده است.
*منشاء آتش اتصال برق عنوان شد. **گفته شد تأخیر بخاطر شلوغی شب سال نو بوده است.
https://telegram.me/solseghalam