جام می‌و خون دل - فوکوشیما؛ ژاپن …ظاهرا این سرگردانی جناب حافظ در عرصه قسمت و قضا و قدر و اختیار، گریبان ما را هم رها نمی‌کنه

جامِ مِی و خونِ دل - فوکوشیما؛ ژاپن.

ظاهرا این سرگردانی جناب حافظ در عرصه قسمت و قضا و قدر و اختیار ، گریبان ما را هم رها نمی کنه.
همین دیروز صحبت از زمین شد و وسعت و برکت ، یا خشکی و نکبت.
داستان بی انتهایِ برخورداری؛ یا ابتلاء به انواع بلا.
مردمی نشسته بر زمینی لرزان، از جامِ بلا همه گونه جرعه ای سرکشیده، می شود ژاپن.
کشوری که تقریبا برای تمام انواع سوانح طبیعی ، پتانسیل دارد. نشسته بر کرانه ی آسیا، افتاده در دل اقیانوس، و محل تلاقی گسل های زلزله ساز.
و به رغمِ اینها همه، محل تجلّی اراده ی انسان. در ساختن و تولید. تولیدِ دانش و ثروت.
ساعاتی پیش دوباره زلزله ای با بزرگای 7.3 در نزدیکی فوکوشیما(شمال شرق کشورـ همان جایی که نیروگاه هسته ای زخمی و آسیب دیده دارد) رخ داد.
دولت هشدارِ سونامی را اعلام کرده.
منتظر اخبار بعدی هستیم.

جامِ مِی و خونِ دل ، هریک به کسی دادند/
در دایره ی قسمت، اوضاع چنین باشد [حافظ]

https://telegram.me/solseghalam