بسیار سخن.. این شصت ثانیه ویدئو [زیر] حرفهای بسیار دارد

بسیار سخن

این شصت ثانیه ویدئو [زیر] حرفهای بسیار دارد. در این روزگارِ تلخِ انسان، اینها بارقه های امید "شاید" باشد . هر چند به قدرِ روشناییِ شمعی در دلِ جنگلی تاریک در دل زمستانی سرد.
این مُشتی که پیرمرد سفید با شمایل کابوی گونه، در صورتِ جوان سیاه کوبید [ثانیه 14] چیزِ جدیدی نیست. تاریخِ انسان از این جنس را بسیار دیده. قلدرگویی های بعد از کوبیدنِ مشت هم چیز جدیدی نیست. این که زننده ی ضربه بگوید: «خوب کردم زدم. حقش بود. دفعه بعد ...» . اینکه در مجلسِ سخنرانیِ فلانی هم این ماجرا رخ دهد چیز عجیبی نیست. اما بغضِ صدای پیرمرد بعد از برگزاری دادگاه، شاید باعث شود دفعه بعد ، نفر بعدی قدری احتیاط کند در کوبیدن به صورت سیاه بعدی. و اینکه هر غلطی دلش خواست نکند.
- - - - - - - - - - - - - -
پ.ن. در یادداشت ها و تحلیل هایی که طی ماههای انتخابات می نوشتم همیشه ذکر شد که با وجود تمام ایرادها، ولی اینکه این ماجرایِ انتخابات با تمام تنش هایش، با این میزان از هزینه (بدون خونریزی) جمع شد، محل تامل است.
پ.ن.2. چند ماه پیش که در نشست هواداران ترامپ در میشیگان شرکت کرده بودم، مدیران کمپین، قبل از به روی صحنه آمدن ترامپ توصیه هایی به حضّار پرشور و آن جوّ سراسر فریاد داشتند و از جمله اینکه اگر یکی از مخالفان ترامپ عزیزمان در حین سخنرانی اش فریاد زد و سروصدا راه انداخت، به او آسیبی نزنید و فقط کمک کنید که به بیرون مجلس هدایتش کنیم. همان روز فکر می کردم چند سال طول خواهد کشید تا این گونه ی رفتار را در پاکستان ببینیم. کاندیدای زن ریاست جمهوری [بی نظیر بوتو] را اول با گلوله و بعد به فاصله ثانیه ای با انفجار محوش کردند مخالفان خشمگین.
@solseghalam
فیلم👇👇⬇️