یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
(قسمت سوم یادداشت- چند خاطره از مهندس معین فر - ادامه از بالا🔺).. 🔵هشت- آخرین تماس تلفنی:
(قسمت سوم یادداشت- چند خاطره از مهندس معین فر - ادامه از بالا🔺)
🔵هشت- آخرین تماس تلفنی:
✔️چند هفته پیش جناب مهندس خسروی به اتفاق جناب دکتر رنانی به دیدار و عیادت آقای معین فر رفته بودند. مهندس خسروی به لطف، تماس گرفت تا صحبت کنیم که به دلیل اختلاف ساعت، گفتگو میسر نشد. چند ساعت بعد تماس گرفتم. خستگی در صدایِ همیشه شاداب و مستحکم مهندس، اسبابِ اندوه و نگرانی بود. پرسیدند در آمریکا روی بحث آتش چکار می کنند؟ به تاکید گفتند: بحث «آتش» مهم است برای ایران
و ...
...
حکایت مردانی که تا آخرین روزها، دغدغه ایران زمین با آنها همراه است. در بستر کهولت و بیماری هم.
▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️
نسلی از افرادِ با اصالت رفتاری که در مسیر زندگی، آرام و مستدام حرکت کردند، دارند از میان ما می روند. افرادی که با مهندسان جوان به مهر سخن می گفتند. افرادی که «رشد» را نه از مسیرهای جهشی، بلکه پله پله و تدریجی بدست آورده بودند ولی دانش گران سنگشان نه موجبِ تفاخر بود، نه ابزار پرخاشگری با دیگران، و نه اسباب مبتلا شدن به صد جور تیک عصبی . مهدی قالیبافیان، بهمن حقیقی، علی اکبر معین فر... بزرگوارانی که در عین استحکام شخصیت، مهربان بودند. ذهن هایی زیبا، با روح هایی نفیس. سرزمینِ تشنه ی ما، امید که تشنه ی این گونه ی از اخلاق مهندسی، باقی نماند.
از رگِ تاک، آب و خاک ایران، امید که باز از این دست بزرگان بپروراند.
جمعه 15 دیماه 1396
https://t.me/solseghalam
▪️ ▪️ ▪️ ▪️▪️
📌 پ.ن : صفحه ویکپدیا، درباره سوابق و زندگی جناب مهندس معین فر
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1_%D9%85%D8%B9%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%81%D8%B1
📌 یادداشت مرتبط در کانال:
برای روزگار پیری ام ◀️ https://t.me/solseghalam/851