یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
✍️خروج جمعیت تهران پس از یک زلزله بزرگ. محمدرضا اسلامى
✍️خروج جمعیت تهران پس از یک زلزله بزرگ
محمدرضا اسلامى
🔷ویدئوی بالا🔺📽، مربوط به ديشب (٢١ نوامبر) است و خروج جمعیت کلان شهر لس آنجلس را نشان می دهد. این صحنه مربوط به زمان بحران "نیست". خروج برای تعطیلات است. اما در زمان بحران چه می شود؟
🔷در دانشگاه ویرجینیا تِک، روی بحثِ مدلسازی خروج جمعیت از نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس در زمان بحران (سناریوهای مختلف بحران) کار می شود. و این بحث، موضوع پایان نامه های متعدد دکترا و همچنین موضوعِ همکاری سازمانهای متولی مدیریت بحران آمریکا با دانشگاههاست.
مدلهاى پيچيده، توسط دانشمندان رياضى، ترافيك و سازه ، تهيه مى شود.
🔷سوال مشخص این است که برای تهران:
✔️- آیا سازمان مدیریت بحران کشور (یا سازمان مدیریت بحران تهران) "طرح مصوبی" برای مدیریت خروجِ جمعیت پس از زلزله دارند؟
✔️- در این طرح مصوب (اگر وجود خارجی داشته باشد –که ندارد- ) فرضیات تخریب پل های بزرگراهی چگونه دیده شده است؟
✔️- برای چه سطح زلزله ای (با چه بزرگایی) چه تعداد از پل های بزرگراهی تهران ویران خواهد شد، و بر این اساس، سناریوی حرکت سیلابِ سونامی وار جمعیتِ هيجان زده و ترسيده، چگونه خواهد شد؟
✔️- چه تعداد شهروند در حين چنین ماجرایی کشته خواهند شد؟
✔️- چگونه این امر، مانعِ کمک رسانی [از استانهاى معين] به پایتختِ نیمه ویران خواهد شد؟
و سوال بسیار اساسی آخر:
✔️- نیروهای آتش نشان (و امداد) در چنین وضعیتی (با راههاى مسدود) چگونه جابجا خواهند شد؟ چطور به فریاد ساختمانهای پلاسکویی خواهند رسید؟
این سوالات را ، "امروز" (قبل از بحران) باید پاسخ داد. فردایِ زلزله تهران، همه شروع می کنند به مجادله و همدیگر را متهم کردن.
https://t.me/solseghalam