✍️خروج جمعیت تهران پس از یک زلزله بزرگ. محمدرضا اسلامى

✍️خروج جمعیت تهران پس از یک زلزله بزرگ
محمدرضا اسلامى

🔷ویدئوی بالا🔺📽، مربوط به ديشب (٢١ نوامبر) است و خروج جمعیت کلان شهر لس آنجلس را نشان می دهد. این صحنه مربوط به زمان بحران "نیست". خروج برای تعطیلات است. اما در زمان بحران چه می شود؟

🔷در دانشگاه ویرجینیا تِک، روی بحثِ مدلسازی خروج جمعیت از نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس در زمان بحران (سناریوهای مختلف بحران) کار می شود. و این بحث، موضوع پایان نامه های متعدد دکترا و همچنین موضوعِ همکاری سازمانهای متولی مدیریت بحران آمریکا با دانشگاههاست.

مدلهاى پيچيده، توسط دانشمندان رياضى، ترافيك و سازه ، تهيه مى شود.

🔷سوال مشخص این است که برای تهران:
✔️- آیا سازمان مدیریت بحران کشور (یا سازمان مدیریت بحران تهران) "طرح مصوبی" برای مدیریت خروجِ جمعیت پس از زلزله دارند؟

✔️- در این طرح مصوب (اگر وجود خارجی داشته باشد –که ندارد- ) فرضیات تخریب پل های بزرگراهی چگونه دیده شده است؟

✔️- برای چه سطح زلزله ای (با چه بزرگایی) چه تعداد از پل های بزرگراهی تهران ویران خواهد شد، و بر این اساس، سناریوی حرکت سیلابِ سونامی وار جمعیتِ هيجان زده و ترسيده، چگونه خواهد شد؟

✔️- چه تعداد شهروند در حين چنین ماجرایی کشته خواهند شد؟

✔️- چگونه این امر، مانعِ کمک رسانی [از استانهاى معين] به پایتختِ نیمه ویران خواهد شد؟

و سوال بسیار اساسی آخر:
✔️- نیروهای آتش نشان (و امداد) در چنین وضعیتی (با راههاى مسدود) چگونه جابجا خواهند شد؟ چطور به فریاد ساختمانهای پلاسکویی خواهند رسید؟

این سوالات را ، "امروز" (قبل از بحران) باید پاسخ داد. فردایِ زلزله تهران، همه شروع می کنند به مجادله و همدیگر را متهم کردن.

https://t.me/solseghalam