پسرکم! امروز را میگفتند که روز عشاق است. برایت آرزو می‌کنم که مهندس نشوی

پسركم! امروز را میگفتند كه روز عشاق است
برایت آرزو می کنم که مهندس نشوی
که مهندسین، روزگار بر مدار محاسبه و حساب و کتاب می گذرانند
برایت آرزو می کنم جزء سیاسیون نشوی
که اهل سیاست، روزگار با طعمِ گسِ سیاست می گذرانند
شب ها خواب هایِ آشفته می بینند
از «حکایتِ مهر و وفا»، (به تعبیر #حافظ) ، دورند
برایت آرزو می کنم استاد دانشگاه نشوی
که اهالی ولایتِ آکادمی، روزگار به شمارش سایتیشن ها و ژورنالها شان می گذرانند
برایت آرزو می کنم طعم گرم دوست داشتن را بچشی
چشم های گرم را ببینی
کلمات پرشور بشنوی
روز عاشقان، برایت فقط یک روز در سال ، نباشد
روزهایت، مستدام و دایم، به کارِ دوست داشتن بگذرد
نمی دانم چه کاره خواهی شد؟ چه خواهی خواند؟
اما هرحرفه و هر کاره ای شوی، آرزو می کنم حرفه ات، شب و روزت نشود؛
حرفه ات ، دوّم دغدغه ات باشد
تنفس ات در لحظه های مهر بگذرد
پسرکم ...

▪️ ▪️▪️
ما قصّهٔ سِکندر و دارا،
نخوانده‌ایم؛
از ما به جز حکایتِ مهر و وفا،
مپرس
#امروز_با_حافظ

https://t.me/solseghalam