مرگ ناشی از کار مفرط در ژاپن.. [Karōshi/ 過労死]

مرگِ ناشی از کارِ مفرط در ژاپن

🔷مرگِ ناشی از کار مفرط در ژاپن چنان مشکل ریشه داری است که حتی کلمه مخصوص به خود را دارد: "کاروشی".
[Karōshi/ 過労死]

این حرف ممکن است اغراق به نظر برسد ولی افرادی که طی مدت زمان طولانی با ژاپنی ها کار کرده اند می دانند که این ، امری واقعی، محتمل و ممکن است. سالانه حدود ۲۰۰۰ مرگ مرتبط با کار مفرط ثبت می شود.

🔷صحبت کردن در خصوص علل و ریشه های این موضوع نیازمند مجالی طولانی و تحلیلی چندوجهی است. اینکه چطور می شود فضای فرهنگی-اقتصادی-کاری در یک کشور به سمتی برود که عده ای از شدت کار کردن بمیرند. و اساساً چنین رفتاری که در دهه های گذشته [در کنار پارامترها و عوامل دیگر] ، باعث رسیدن این کشور کوچک به اقتصاد دوم جهان شده بود، آیا امروز درست است؟ آیا ادامه آن ممکن است ؟

یادداشت زیر از سیمون پاترسون در خصوص تلاشهای دولت ژاپن برای تغییر این روند بسیار خواندنی است .
ترجمه یادداشت در پائین👇⬇️.
http://www.bbc.com/news/world-asia-38465617