یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
✍️روز مهندس و همه قلم کنفرانس مهندسى
✍️روز مهندس و همه قَلم كنفرانس مهندسى
🔹هر بار كه فيس بوك و اينستاگرام و ... را باز مى كنم يكى از دوستانم را در كنفرانسى/سمينارى/كنگره اى/كارگاهى و ... مى بينم.
🔹هربار برايم سؤال مى شود : "مگر همين چند روز پيش يك كنفرانس مرتبط با همين بحث برگزار نشده بود؟ "
و البته جوابى ندارم؛ اما باز هربار اينستاگرام و فيس بوك كه باز مى شود، تصوير يك كنفرانسِ درحال برگزارى، در نيوزفيد است!
مثلا در حوزه كارى خودم (سازه و زلزله ) اين چند روز اخير:
✔️١- هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد در در روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه
✔️٢- چهارمین همایش بینالمللی مهندسی سازه، در روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمنماه
✔️٣- چهارمين همايش ملى طراحي عملكردى از ٢٤ تا ٢٩ بهمن
✔️٤-سمینار تخصصی مقاوم سازی ساختمان ها در برابر آتش ٢٥ بهمن
✔️٥- اولين كنفرانس و نمايشگاه صنعت ساخت در روزهاى ٣ و ٤ اسفندماه (در مركز تحقيقات ساختمان و مسكن)
✔️٦-نهمين كنفرانس بين المللي مديريت جامع بحران ، ٧ اسفندماه
😳
🔹فقط فاصله روز ١٠ بهمن تا امروز (هفتم اسفند) را ببينيد!
اين جداى از ده ها كارگاه و سمينار ديگرى است كه در اين مدت به بهانه زلزله كرمانشاه و تهران و روز مهندس و بافت فرسوده و... برگزار شده و نوشتن فهرستشان، طومار مى طلبد، و نه يك پست تلگرامى كوتاه.
🔹تازه اين جداى از اين واقعيت است كه رگبارِ كنفرانسهاى ارديبهشت ماهى ، در راه است!
و واقعيت ديگر اينكه، اين وضعيت، فقط در يكى از گرايش هاى مهندسى است (#مهندسى_عمران). سرجمعِ اين وضعيت را با لحاظ نمودنِ ساير رشته هاى مهندسى، خود بايد تصور كنيم.
🔹البته اينكه "گفتگو" زياد باشد امر مباركى است اما آيا ما در وضعيتى نيستيم كه همه در حال سخن گفتنيم و صداىِ ديگران را نمى شنويم (يا نمى خواهيم بشنويم) و حاصلش شده يك جور "غلبه" (به تعبير #مولوى ) يا ازدحام؟
http://t.me/solseghalam