✍️روز مهندس و همه قلم کنفرانس مهندسى

✍️روز مهندس و همه قَلم كنفرانس مهندسى

🔹هر بار كه فيس بوك و اينستاگرام و ... را باز مى كنم يكى از دوستانم را در كنفرانسى/سمينارى/كنگره اى/كارگاهى و ... مى بينم.

🔹هربار برايم سؤال مى شود : "مگر همين چند روز پيش يك كنفرانس مرتبط با همين بحث برگزار نشده بود؟ "

و البته جوابى ندارم؛ اما باز هربار اينستاگرام و فيس بوك كه باز مى شود، تصوير يك كنفرانسِ درحال برگزارى، در نيوزفيد است!

مثلا در حوزه كارى خودم (سازه و زلزله ) اين چند روز اخير:

✔️١- هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد در در روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه

✔️٢- چهارمین همایش بین‌المللی مهندسی سازه، در روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن‌ماه

✔️٣- چهارمين همايش ملى طراحي عملكردى از ٢٤ تا ٢٩ بهمن

✔️٤-سمینار تخصصی مقاوم سازی ساختمان ها در برابر آتش ٢٥ بهمن

✔️٥- اولين كنفرانس و نمايشگاه صنعت ساخت در روزهاى ٣ و ٤ اسفندماه (در مركز تحقيقات ساختمان و مسكن)

✔️٦-نهمين كنفرانس بين المللي مديريت جامع بحران ، ٧ اسفندماه
😳

🔹فقط فاصله روز ١٠ بهمن تا امروز (هفتم اسفند) را ببينيد!
اين جداى از ده ها كارگاه و سمينار ديگرى است كه در اين مدت به بهانه زلزله كرمانشاه و تهران و روز مهندس و بافت فرسوده و... برگزار شده و نوشتن فهرستشان، طومار مى طلبد، و نه يك پست تلگرامى كوتاه.

🔹تازه اين جداى از اين واقعيت است كه رگبارِ كنفرانسهاى ارديبهشت ماهى ، در راه است!

و واقعيت ديگر اينكه، اين وضعيت، فقط در يكى از گرايش هاى مهندسى است (#مهندسى_عمران). سرجمعِ اين وضعيت را با لحاظ نمودنِ ساير رشته هاى مهندسى، خود بايد تصور كنيم.

🔹البته اينكه "گفتگو" زياد باشد امر مباركى است اما آيا ما در وضعيتى نيستيم كه همه در حال سخن گفتنيم و صداىِ ديگران را نمى شنويم (يا نمى خواهيم بشنويم) و حاصلش شده يك جور "غلبه" (به تعبير #مولوى ) يا ازدحام؟


http://t.me/solseghalam