یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
هرچه بیشتر میگذره. بیشتر باور پیدا مى کنم. که موضوع، «تکنولوژی» و دانش، نیست
هرچه بیشتر میگذره
بيشتر باور پيدا مى كنم
که موضوع، "تکنولوژی" و دانش، نیست.
موضوع، مسائلِ رفتاری و انسانی هست. مهارتهایِ ارتباطاتی و توانمندی های بخشهای یک جامعه، در ارتباط گیری با همدیگه.
از زمان مشروطه، سالهاست دنبال «انتقال دانش فنی» از غرب (یا شرق) بوده (و هستیم) ولی مسائلِ ما اقوامِ شرق (به تعبیر #اقبال_لاهوری) ناتوانی در ارتباط با همدیگه هست. ناتوانی در گفتگو.
ناتوانی در انعطاف پذیری.
ما، هنوز به دنبال «دانش فنی» به دانشگاههای غرب (و شرق دور) گسیل می شویم؛
ولی مشکلِ ما، نامهربانی با همدیگر است.
پدرانِ ما با هم نامهربان بودند. ما هم، رسما/عملا باهم نامهربانیم.
▪️ ▪️ ▪️ ▪️
آشنایی نه غریب است که دلسوزِ من است/
چون من از «خویش» برفتم، دلِ «بیگانه» بسوخت #حافظ
#حسب_حال
#امروز_با_حافظ
@solseghalam