یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
دپرشن و مصر.. با یکی از دوستان مصری مقیم آمریکا صحبت میکردم و از احوال کشورش جویا شدم
دپرشن و مصر
با یکی از دوستان مصری مقیم آمریکا صحبت می کردم و از احوال کشورش جویا شدم. سخت ناراحت بود و تعبیرش این بود که کشور در یک افسردگی همه گیر فرو رفته .
معتقد بود که مردم همگی برای فاصله گرفتن از وضعیت موجود انقلاب کردند اما سیر اتفاقات به گونه ای شد که هیچ کس پیش بینی نمی کرد.
" آنچه هست را نمی خواهند ، اما آنچه می خواهند را هم نمی دانند."
آنچه بود را (مبارک) نمی خواستند ؛ انقلاب کردند ولی آنچه بدست آمد را هم (مُرسی) نمی خواستند. کودتا شد و آنچه الان هست را هم (ژنرال سیسی) نمی خواهند. هیچ حرکت دیگری هم رمق شکل گیری ندارد در این یأس و بلاتکلیفی. یک دپرشن عمومی.
- - - - -
📌پی نوشت: از متن اخبار دو روز پیش (دوم مارس) که انعکاس چندانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داخل ایران نیافت:
🔷عالیترین دادگاه تجدیدنظر در مصر، حسنی مبارک، رییس جمهور پیشین این کشور را از اتهام مسئولیت داشتن در کشتن صدها نفر از معترضان در جریان اعتراضهای سال ۲۰۱۱، تبرئه کرد.
...گفته میشود که بیش از ۸۰۰ نفر در جریان اعتراضهای موسوم به بهار عربی در مصر که به مدت ۱۸ روز در شهرهای قاهره، اسکندریه، سوئز و شهرهای دیگر ادامه داشت، به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
...
ماحصل ماجراها اینکه دیکتاتور تبرئه شد و رییس جمهور منتخب، زندانی مادام العمر و ژنرال کودتاچی، حاکم. خلاص.
@solseghalam