کانالی برای تاریخ، تفکر و تمدن
✳️🔴خود انتقادی؛ کمی تند کمی تیز … چرا نمیخوانیم؟..۱- نمیخوانیم زیرا نیازی به کتاب احساس نمیکنیم..۲ -نمیخوانیم زیرا دچار خود شی
✳️🔴خود انتقادی؛ کمی تند کمی تیز ... چرا #کتاب نمی خوانیم؟
۱- #کتاب نمیخوانیم زیرا نیازی به کتاب احساس نمی کنیم.
۲ -#کتاب نمیخوانیم زیرا دچار خود شیفتگی فرهنگی شده ایم (هنر نزد ایرانیان است و بس!).
۳-#کتاب نمیخوانیم زیرا از شک کردن در پایه های نظری مان می ترسیم.
۴ -#کتاب نمیخوانیم زیرا احساس می کنیم به قله های یقین رسیده ایم و دچار همه چیزدانی شده ایم.
۵-#کتاب نمیخوانیم زیرا فکر می کنیم مسئله ی مبهمی وجود ندارد.
۶ -#کتاب نمیخوانیم چون هنوز در دوره فرهنگ شفاهی به سر می بریم.
۷ -#کتاب نمیخوانیم چون دچار تنبلی و بی حالی شده ایم .
۸ -#کتاب نمی خوانیم زیرا بیش از حد ساده انگاریم و اهل تحلیل را به تمسخر می گیریم.
۹-#کتاب نمیخوانیم زیرا هیچ چیز برای ما جدی نیست.
۱۰-#کتاب نمیخوانیم زیرا به تدریج ،پیمانهی معرفتیمان ظرفیت خود را از دست داده است و میپنداریم قلههای علم را فتح کردهایم.
۱۱-#کتاب نمیخوانیم زیرا به تناقضات درونی مان آگاه نیستیم.
۱۲-#کتاب نمیخوانیم زیرا ملتی شنیداری و مقلد هستیم .
۱۳-#کتاب نمیخوانیم زیرا ارزش دانایی و آگاهی را نمی دانیم.
۱۴-#کتاب نمیخوانیم زیرا: سطح خوشایندهای ما به نحو رقت آمیزی نزول کرده است.
۱۵-#کتاب نمیخوانیم زیرا: نمی دانیم و نمی دانیم که نمی دانیم.
۱۶-#کتاب نمیخوانیم زیرا: راه تقلید و پیروی و تبعیت را راحت تر یافته ایم.
۱۷-#کتاب نمیخوانیم زیرا: تن به تحقیر ندانستن داده ایم و به این تحقیر هم عادت کرده ایم.
۱۸-#کتاب نمیخوانیم زیرا: در فرهنگ جاری مان، گفت و گو را کنشی فضیلت مندانه نمی دانیم و مهارت گفت و گو نداریم.
۱۹-#کتاب نمیخوانیم زیرا: زندگی پر هیاهو و نمایشی را برگزیده ایم.
۲۰- و بالاخره، #کتاب نمیخوانیم زیرا، در مجموعهی زندگی اجتماعیمان، دانا شدن و خردمندانه زیستن، جایی ندارد و دردی از ما دوا نمی کند.
منبع کانون فرهنگی چوک
www.chouk.ir
@tamadone_novine_islami
https://telegram.me/tamadone_novine_islami