یعنی

#فروپاشی_زبان یعنی #فروپاشی_تمدن

#رهبر_انقلاب در یکی از دیدارهایی که با اعضای #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی داشتند، در این باره گفتند: «من خیلی نگران زبان فارسی‌ام؛ خیلی نگرانم ... ما در کانون #زبان_فارسی، داریم زبان فارسی را فراموش میکنیم؛ برای تحکیم آن، برای تعمیق آن، برای گسترش آن، برای جلوگیری از دخیلهای خارجی هیچ اقدامی نمیکنیم.»
19/09/1392 _ #بیانات در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی

—---------------------------------------------------------------------------------------------—

۲a kon sa@ ۴ biad. Man dg miram. Mr۳۰. Cu

🔸اگر این ⬆️ پیام را بیست سال پیش می‌دیدیم تصور می‌کردیم یا کُدی نظامی است یا رمز جاسوسی؛ اما الان راحت می‌توانیم آن را در پیامک‌های گوشی همراه بخوانیم: «دعا کن ساعت ۴ بیاید. من دیگر می‌روم. مرسی. به امید دیدار».

🔸از این نمونه در بخش‌های دیگر ارتباطی فارسی‌زبانان نیز وجود دارد. مانند ارتباط‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی، وبلاگ‌ها، گفت‌وگوهای میان برخی جوانان که گاه به شکل رمز میانشان رد و بدل می‌شود.

🔸آیا این نگران‌کننده است که زبان و خط فارسی در انتقال پیام این‌گونه دگرگون شده است و شروعی برای مسخ و در نهایت فروپاشی خط و زبان پارسی است یا یک پدیده‌ی زودگذر اجتماعی که بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود؟

🔸مطلب بالا بخشی از یادداشت آقای #صادق_کرمیار، نویسنده‌ی کتاب «نامیرا» درباره‌ی نگرانی‌ها پیرامون وضعیت زبان فارسی بود.

#ادامه_کامل_مطلب را در لینک زیر ⬇️ بخوانید:
(http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=24905)

@tamadone_novine_islami
https://telegram.me/tamadone_novine_islami