آیت الله بهجت فرموده‌اند:

آیت الله بهجت فرموده اند:
آقایی به بمبئی رفته بود و دیده بود در یک محله، همه شیعه هستند ولی نماز نمیخوانند. به آنها گفته بود: «طوری نیست، اگر ماهی یک نماز بخوانید کافی است.» البته چنین فتوا و دستوری نیاز به جرئت و یقین دارد. لذا همه گفتند: این که چیزی نیست و ماهی یک نماز خواندند. مدتها بدین منوال، ماهی یک نماز میخواندند تا این که آن آقا به آنها گفت:«هفته ای یک نماز». مدتها گذشت تا اینکه فرمود: «شبانه روزی یک نماز.» کم کم، صبح و شام، تا اینکه نمازهای یومیه را با کمال سهولت و بدون هیچ صعوبتی به آنها تعلیم نمود و آنان را نمازخوان کرد و نتیجه مطلوب و نهایی را گرفت.
به ایشان گفته بودند: چگونه آنها را در این مدت بی نماز گذاشتی؟
گفته بود: آنها خود بی نماز بودند، من بی نماز شان نکردم، من با این روش آنها را تدریجا نمازخوان کردم.
منبع: در محضر آیت الله بهجت، ج 1، ص 355؛ به نقل از کانال جامعةالمرتضی علیه‌السلام https://telegram.me/tamadone_novine_islami