کانالی برای تاریخ، تفکر و تمدن
📚📚📚 ….. کتاب، ضرورت تمدن سازی … … … …✍۲⃣.. یک یادداشت به زبان خودمانی
📚📚📚..... کتاب، ضرورت تمدن سازی............✍2⃣
یک یادداشت به زبان خودمانی
"کتاب خوانی و توهم"
هیچکدام از بزرگان و سرمنشا های فلسفی و فکری ( یا بهتر بگویم اصل کاری ها ) به بن بست بودن زندگی اعتقاد نداشته اند و اصالت زندگی را تایید کرده اند و اتفاقا برعکس فکر "رمان خوانان روشنفکر بی ظرفیت" کار آنان در رمان خود نه تایید نیهیلیسم و بی ارزش بودن خود زندگی بلکه برعکس : نفی وضع موجود در زندگی انسانی است !
نمایش خیانت ها و نا انسانی ها برای نفی زندگی نیست بلکه نشان دادن بدبختی است که یقه بشریت را گرفته است .
به نظر بنده جوانان ما که اکثرا از فرط "بیکاری و بی مسئولیتی" به طور افراطی به خواندن رمانها و فلسفه روی میاورند -بدون آنکه درگیر خود زندگی و روبرو شدن واقع بینانه با ان باشند- اگر در کنار این مطالعات که قطعا برای هرکس ارزشمند است ، دغدغه ای انسانی داشته باشند و سعی در بکار گیری این عقاید در زندگی شخصی خود داشته باشد و صد البته بجای گوشه گیری های چند صد ساعته و مطالعه و "رسیدن به حقیقت بدور از مناسبات اجتماعی " و ژست گرفتن ، به فکر زندگی عادی در کنار دیگران،رعایت انسانیت و به عهده گرفتن مسئولیتی در زندگی شخصی و اجتماعی خودباشند نه تنها به نیهیلیسم نمیرسند و با مرگ موش دست به خود کشی نخواهند زد بلکه این مطالعات و کتاب خوانی ها نتیجه عکس داده و منجر به داشتن جامعه ای انسانی خواهد شد.
مطالعات و تیوری ها برای شناخت زندگی و هدفمند کردن ان است نه برعکس.
"پارسا.ب"
برگرفته از کانال (جرقه - iskeranew@)
https://telegram.me/tamadone_novine_islami