حسین جاویددانشجوی دکتریمدیر نشر مشاوره و همکاری در زمینهی همهی مراحل تولید کتاب: ۰۹۱۲۲۴۷۲۸۳۸ صرفاً پیام ضروری و کاری:
به عقیدهی من، کره، بستنی، یخ و هر مادهی خوراکی دیگری «آب» میشود نه «ذوب»
به عقیدهی من، کره، بستنی، یخ و هر مادهی خوراکی دیگری «آب» میشود نه «ذوب». گو اینکه در تداول عامه هم هیچوقت چنین جملاتی را نمیشنویم که «بستنیات را بخور، ذوب شد»، بلکه میشنویم «بستنیات را بخور، آب شد». بنابراین، برای عبارت melted butter هم باید بهجای «کرهی ذوبشده»، از «کرهی آبشده» استفاده کرد.
«ذوب شدن» بیشتر به فرایند گداختن و مایع کردن فلز و شیشه و... اشاره دارد. البته برای اشاره به آب شدن یخهای قطبها هم از عبارت «ذوب شدن» استفاده میکنند.
https://telegram.me/joinchat/BjLTaT4DUdnurlIY0rRyrg