«اوتیسم» (autism) اسم است، نه صفت. «اوتیستیک» (autistic) صفت است

«اوتیسم» (autism) اسم است، نه صفت. «اوتیستیک» (autistic) صفت است. بنابراین، فردی که اوتیسم دارد اوتیستیک است. برای اشاره به این نازنینان نباید اسم را به‌جای صفت به کار ببریم. مثلاً، نباید بگوییم «بچه‌های اوتیسم» بلکه باید بگوییم «بچه‌های اوتیستیک» یا «بچه‌های مبتلا به اوتیسم».
اگر موضوع هنوز برایتان جا نیفتاده، به این دو جمله دقت کنید و ببینید کدام‌یک درست است:
۱) امیل زولا، نویسنده‌ی ناتورالیسم فرانسوی، در سال ۱۸۴۰ به دنیا آمد.
۲) امیل زولا، نویسنده‌ی ناتورالیست فرانسوی، در سال ۱۸۴۰ به دنیا آمد.
@Virastaar