خط بسیار زیبا و چشم‌نواز نستعلیق زاییده‌ی ذوق خوش‌نویسان ایرانی و معرف بخشی از فرهنگ غنی ایران است

خط بسیار زیبا و چشم‌نواز نستعلیق زاییده‌ی ذوق خوش‌نویسان ایرانی و معرف بخشی از فرهنگ غنی ایران است. سال‌های سال از این خط برای نوشتن متون فارسی، به‌ویژه متون ادبی، استفاده شده و نستعلیق هویت بومی و ملی یافته است.
ناشران، سرویراستاران و طراحان جلد باید در نظر داشته باشند که این خط به‌هیچ‌وجه مناسب کتاب‌هایی نیست که از زبان‌های دیگر به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. بنابراین، در هیچ قسمت از این کتاب‌ها، به‌خصوص روی جلد آن‌ها، نباید از خط نستعلیق استفاده کرد. استفاده از خط نستعلیق برای آثار خارجی به این می‌ماند که موهیتو را در مَشک درست کنیم!
@Virastaar
لینک پیوستن به گروه اخبار کتاب، گروهی برای کتاب‌خوان‌ها و دست‌اندرکاران نشر:
https://telegram.me/joinchat/BjLTaT4omNN5Escn45fo3Q