حسین جاویددانشجوی دکتریمدیر نشر مشاوره و همکاری در زمینهی همهی مراحل تولید کتاب: ۰۹۱۲۲۴۷۲۸۳۸ صرفاً پیام ضروری و کاری:
«مرا» صورت آرکائیک «من را» است که بیشتر در نظم کاربرد داشته است
«مرا» صورت آرکائیک «من را» است که بیشتر در نظم کاربرد داشته است. از این صورتهای مخفف در سابقهی زبان فارسی زیاد داریم: «کزو» (که از او)، «کو» (که او)، «کاین» (که این)، «کت» (که تو را)، «کش» (که او را)، «کم» (که من را)، «کز» (که از)، «نز» (نه از)، «کانجا» (که آنجا)، «کانان» (که آنان) و... .
امروزه، دستکم در نثر، هیچیک از صورتهای بالا را به کار نمیبریم. پس چرا اینقدر دستودلبازانه از «مرا» استفاده میکنیم؟ «من را» صورت بهتر و درستتری است و، مگر بهضرورت، نباید از «مرا» استفاده کرد.
@Virastaar