حسین جاویددانشجوی دکتریمدیر نشر مشاوره و همکاری در زمینهی همهی مراحل تولید کتاب: ۰۹۱۲۲۴۷۲۸۳۸ صرفاً پیام ضروری و کاری:
در جاهایی که احتمال پیوستهخوانی و بدخوانی وجود دارد بهتر است بهجای ویرگول نادرست، از علامت سکون () استفاده کنیم
در جاهایی که احتمال پیوستهخوانی و بدخوانی وجود دارد بهتر است بهجای ویرگول نادرست، از علامت سکون ( ْ ) استفاده کنیم. برخی خواهند گفت این علامت مختص خط عربی است و به خط فارسی ارتباطی ندارد. به اینها باید پاسخ داد که فتحه و ضمه و کسره هم وامگرفته از خط عربی هستند و در خط فارسی مصوتهای کوتاه نشان داده نمیشوند. هر زمان استفاده از فتحه و کسره و ضمه را بهطور کامل کنار گذاشتیم، استفاده از علامت سکون را هم غیرمجاز میکنیم!
@Virastaar