حسین جاویددانشجوی دکتریمدیر نشر مشاوره و همکاری در زمینهی همهی مراحل تولید کتاب: ۰۹۱۲۲۴۷۲۸۳۸ صرفاً پیام ضروری و کاری:
«پیشخان» درست است یا «پیشخوان»؟
«پیشخان» درست است یا «پیشخوان»؟
«غلط ننویسیم» و «فرهنگ درستنویسی سخن» تأکید کردهاند که املای «پیشخان» به همین صورت درست است نه به شکل «پیشخوان». زندهنام علامه دهخدا و زندهنام دکتر محمد معین هر دو املا را ضبط کردهاند و مترادف هم گرفتهاند. پس هر دو صورت صحیح است. از آنجا که «پیشخان» کثرت استعمال داشته، قاعدتاً ضبط ارجح است. «فرهنگ املایی خط فارسی» شکل «پیشخوان» را املای درست دانسته است، که قابل دفاع نیست و قطعاً باید در چاپهای بعدی آن اصلاح لازم صورت بگیرد و «پیشخان» هم در کنار «پیشخوان» بنشیند.
@Virastyar