حسین جاویددانشجوی دکتریمدیر نشر مشاوره و همکاری در زمینهی همهی مراحل تولید کتاب: ۰۹۱۲۲۴۷۲۸۳۸ صرفاً پیام ضروری و کاری:
متنی که در پست قبل خواندید، از کتاب «قابوسنامه» نوشتهی امیر عنصرالمعالی کیکاووس ابن اسکندر ابن قابوس ابن وشمگیر ابن زیار بود
متنی که در پست قبل خواندید، از کتاب «قابوسنامه» نوشتهی امیر عنصرالمعالی کیکاووس ابن اسکندر ابن قابوس ابن وشمگیر ابن زیار بود. این کتاب در قرن پنجم هجری نوشته شده است.
همانطور که دیدید، با گذشت حدود هزار سال، ما فارسیزبانانِ امروز بهراحتی این متن را میخوانیم و متوجه میشویم. مقایسه کنید با نثر بعضی از نویسندگان معاصر که با رمل و اسطرلاب باید سراغشان رفت و به خیال خودشان تلاش میکنند نثر پرشکوه فارسی را بازآفرینی کنند!
@Virastaar