«مرا» (مخفف «من را») صورتی آرکائیک است که در معانی «من را»، «به من» و «برای من» کاربرد داشته است

«مرا» (مخفف «من را») صورتی آرکائیک است که در معانی «من را»، «به من» و «برای من» کاربرد داشته است. بهتر است در فارسی امروز، مگر به ضرورت، از این کلمه استفاده نکرد، همان‌طور که از بسیاری از صورت‌های مخفف آرکائیک ــ «کزو» (که از او)، «کو» (که او)، «کاین» (که این)، «کت» (که تو را)، «کش» (که او را)، «کم» (که من را)، «کز» (که از)، «نز» (نه از)، «کانجا» (که آنجا)، «کانان» (که آنان) و... ــ استفاده نمی‌کنیم.
@Virastaar