متأسفانه، اخیرا باب شده که برای آثار تألیفی در حوزه‌های گوناگون نام‌هایی انتخاب می‌کنند که پیش‌تر از آن‌ها استفاده شده و کتابی تأل

متأسفانه، اخیراً باب شده که برای آثار تألیفی در حوزه‌های گوناگون نام‌هایی انتخاب می‌کنند که پیش‌تر از آن‌ها استفاده شده و کتابی تألیفی با آن نام وجود دارد. به نظرم حداقل کاری که وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌خصوص سازمان محترم اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران می‌توانند انجام دهند این است که از صدور فیپا و مجوز برای آثار تألیفی‌ با نام تکراری خودداری کنند. نام هر اثر هم جزو دارایی‌های معنوی ناشر و نویسنده‌ی آن است. درضمن، خیلی از کتاب‌ها با نام خودشان برند می‌شوند و فروش می‌روند، نه با نام نویسنده‌شان. آزاد بودن کپی‌برداری از اسامی کتاب‌های تألیفی می‌تواند به نتایج ناخوشایندی منجر شود.
@Virastaar