جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ 🔴پورنوگرافی کودکان.. ✍🏻دکتر امیر عباس بشارتی (متخصص کودکان از مونترال) …📍متاسفانه در کشور ما، ایران، محتویات پورنوگرافیک کودکان (عکس و فیلم) به راحتی در دسترس است و حتی بین اعضای فامیل (گاهی به منظور شوخی و جوک) بدون هیچ شرمی یا حساسیتی تبادل میشود …حتی در کانالها یا گروههای تلگرامی مختص به محتویات پورنوگرافیک که مثل قارچ در حال رویش میباشند، افراد بدون ترس و واهمه و حتی با افتخار، عکس و فیلمهای پورن مربوط به کودکان معصوم زیر ۱۸ سال (حتی سن ۶ ماه) را که گاها همراه با خشونت واقعی علیه این کودکان قربانی است درخواست میکنند یا به اشتراک میگذارند … متاسفانه وجود محتویات پورنوگرافیک کودکان حتی در گوشیهای موبایل تبدیل به امری عادی شده است …در کشورهای غربی با این که آزادیهای جنسی بیشتر است، داشتن چنین محتویاتی در موبایل، لب تاپ یا به هر صورت دیگر جرمی بسیار سنگین و غیر قابل بخشش است و مجازات گاهی در حد مجازات قتل را برای دارنده چنین محتویاتی در صورت تکرار دارد. پلیس و سیستم قضایی به راحتی اسم و عکس فرد دارنده چنین محتویاتی را رسانهای میکنند و پلیس سایبری این کشورها حتی برای کشف و به دام انداختن افراد بیمار پدوفیل (هر شخصی با هر ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ 🔵چرا مردم کارهای خود را نیمه کاره رها میکنند؟ …. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ 📈 افزایش ۱۵٪ گرسنگان جهان 🌐 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو: شمار افرادی که از در جهان رنج میبرند در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن ۱۵٪ افزایش یافت … جامعه شناسی علامه ۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ 📝 لیست و های منتشر شده در کانال⬇️..۱- 📖 علوم اجتماعی قرن بیستم. 🖋 ویلام آوتویت، تام باتامور ترجمۀ حسن چاوشیان. نامه اندیشه مارکسیستی. 🖋 تام باتامور، وی. جی. کیرنن و رالف میلی بند. مترجم: اکبر معصوم بیگی. واژهنامه فلسفی. 🖋 بابک احمدی. کتاب فرهنگ اصطلاحات و. جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ ◽️ چطور انسانهایی که به اخلاق، باور دارند دست به شرارت میزنند؟. 🖋 محسن حسنزاده 🔻هیتلر مشروبات الکلی مصرف نمیکرد و سیگار نمیکشید و عاشق موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت میشد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد. وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام میگذاشت. این ویژگیها در کنار کشتارهای وسیع سردرگم کننده است با این حال این تضادها در هیتلر خلاصه نمیشود، بیرحمترین شکنجه گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان ناراحت شوند …🔻پرسش اصلی این است که چطور انسانهایی که باور قوی به ارزشهای اخلاقی دارند و در سایر بخشهای زندگی دلرحم هستند میتوانند دست به اعمال غیراخلاقی بزنند؟. 🔺پاسخ «بندورا» استاد دانشگاه استنفورد چنین است «افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمیزنند مگر آنکه جنبههای غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند.» او این حالت را «غیرفعال کردن کنترل درونی» نامید …🔻این اتفاق چگونه روی میدهد؟ «بندورا» چند مکانیسم شناختی- روانی را که میتوانند باعث غیرفعال شدن کنترل درونی افراد شوند توضیح داد:.۱- توجیه اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی رفتار غیراخلاقی طوری توجیه میشود که ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ ✅ کارت هویت برای فرزندان زنان ایرانی دارای شوهر خارجی.. ✍🏻محمد فاضلی ✳️ موفقیتهای کوچک در هر عرصهای ممکن هستند. موفق یتهایی که برای آنها روبان قیچی نمیکنند و مراسم افتتاحیه برگزار نمیشود، اما زندگی انسانهایی را بهبود میبخشند و در آینده تأثیرات مثبت به جا میگذارند. دوست عزیزم احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اطلاع از راهاندازی کانال «موفقیتهای کوچک ایرانیان» شماری از موفقیتهای کوچکش در این معاونت را در اختیارم گذاشت تا معرفی کنم. موفقیتهایی که معجزه نمیکنند و به یکباره حال و روز ملتی را بهبود نمیبخشند، اما تأثیراتی تدریجی و فزاینده دارند. ✳️ بین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار زن ایرانی با اتباع خارجی ساکن ایران ازدواج کردهاند و ۵۰۰ هزار فرزند حاصل این ازدواجهاست. وضعیت اوراق هویتی این فرزندان نامشخص بوده است، اما در شهریور سال ۱۳۹۶ لایحه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اصلاح قانون «تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب ۲/۷/۱۳۸۵» به تصویب کمیسیون لوایح مجلس شورای اسلامی میرسد. این لایحه علاوه بر اعطای حق اقامت دائم در ایران به این فرزندان، حق تحصیل، بهداشت، درمان و تأمین اجتماعی ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ 🔵هژمونی گفتمان اصالت عشق و تاخیر در ازدواج. ✍🏻ابوالفضل اقبالی (دانشجوی دکتری جامعه شناسی). 📍علیرغم رویه غالب و گرایش شخصی نگارنده در تحلیل ساختاری از پدیدههای اجتماعی، و برخلاف تحلیلهای موجود از بحران تاخیر در ازدواج جوانان که بر پیوند وثیق این پدیده با ساختارهای اقتصادی و اجتماعی تاکید دارند، ترجیح نگارنده به ارائه یک الگوی تحلیل عاملیتی از این واقعیت میباشد. یکی از مهمترین مصادیق تحولات فرهنگی در جامعه ایرانی در دهههای اخیر، تحول در الگوهای همسرگزینی و ازدواج است که با تحولات معنایی عشق در دنیای مدرن پیوند وثیق پیدا میکند. در گذشته کنشگر اصلی و فعال در امر ازدواج جوانان، خانواده به معنای گسترده آن بود و گفتمان حاکم بر مناسبات عاطفی زن و مرد بر سه عنصر «ازدواج»، «خانه» به مثابه جغرافیای تمرکز کنش عاطفی، و «عشق منحصر و پایدار» تاکید داشت. کنش عاطفی و جنسی زن و مرد در گذشته به صورت غیر همعرض و در یک شبکه معنایی برخواسته از نظم اجتماعی جامعه و الگوهای نقشی ناشی از آن شکل گرفته و فهم میشد. اما امروزه تحولات اجتماعی و اقتصادی به شکل گیری موقعیت منعطف و تقریبا هم ارز زن و مرد در روابط اجتماعی منجر شده و کنش عاطفی زن و مرد نیز به تبع آن در فضایی ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ ✅مقایسه تعطیلات رسمی در ایران و جهان ….. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ 🔴دیابت؛ پرهزینهترین بیماری در مخارج سلامت.. ✍🏻رضا امیدی 🔸براساس مطالعات سند ملی مقابله با فقر، «دیابت» پرهزینهترین بیماری در نظام بهداشت و درمان کشور است. سالانه بیش از ۲۰ درصد هزینۀ سلامت کشور صرف درمان بیماری دیابت میشود. این نرخ در استانهای یزد و قزوین حدود ۴۰ درصد مخارج را شامل میشود. اگر آخرین حسابهای ملی سلامت را مبنا قرار دهیم (سال ۱۳۹۴) میتوان برآورد کرد که در این سال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از مخارج بهداشت و درمان کشور (حدود ۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از سوی مردم و سازمانهای بیمهای) به این بیماری اختصاص داشته است. این مبلغ معادل ۵ برابر کل بودجۀ آموزش عالی کشور و تقریبا معادل کل بودجۀ آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ است. لازم به ذکر است که سهم هزینههای درمان انواع سرطانها در سال تنها حدود ۲ درصد مخارج سلامت کشور را شامل میشود …🔸این در شرایطی است که نرخ شناسایی بیماری دیابت در ایران بسیار پایین است و تنها ۵۰ درصد بیماران مبتلا شناسایی میشوند. طی ۱۵ سال اخیر تعداد بیماران دیابتی شناساییشده (مراجعهکننده به نظام درمان) از ۲٫۱ میلیون نفر به بیش از ۴٫۶ میلیون نفر افزایش یافته و برآوردها از ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ 🔆 پوشش و های حوزه (جامعهشناسی، سیاستگذاری اجتماعی، رفاه اجتماعی و …) ❗❗ کانال شناسی_علامه به صورت مستقل و با تیمی پشتیبانی میشود و هیچ ارتباطی به یا های_علمی ندارد …برای ارسال برنامهها از آیدی زیر استفاده کنید. کانال جامعهشناسی علامه در انتشار یا رد انتشار آن مختار است.۲️⃣ یا باید مرتبط با رویکرد کانال (علوم اجتماعی) باشد.۳️⃣ انتشار یک برنامه به معنای تایید محتوای علمی و اجرایی آن برنامه نمیباشد.۴️⃣ نوشتهها با هشتگ و متمایز خواهند بود.۵️⃣ نوشتهها در کانال و در صورت لزوم در پیج اینستاگرام منتشر خواهد شد.. سپاسگذاریم که همراهمان هستید. کانال جامعهشناسی علامه را به دوستانتان معرفی کنید …🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ 🔅 چرا یک قتل از آدم، شرور تبهکار میسازد و اما قاتل میلیونها آدم، قهرمان میشود؟ مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 05:55, 20.5 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🎥 موسیو وردو.: کارگردان: چارلی چاپلین. (از این فیلم به عنوان پدر کمدیهای سیاه در سینما یاد میشود). جامعه شناسی علامه ۱۹:۵۱ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ ▫️ جامعه بیطبقه توحیدی. 🖋 فرهاد قنبری جامعه بیطبقه توحیدی اصطلاحی بود که قبل از انقلاب در میان شورشیان آرمانخواه و تحول طلب آن روز دهان به دهان میچرخید و نوید بهشتی پر از خوشبختی را با خود به همراه داشت که تصور آن، شوق وافری در حاملان این ایده به و جود آورده و آنها را غرق در رویاهایشان میکرد. این اصطلاح اولین بار توسط بنیانگذاران مجاهدین خلق استفاده شد و کم کم به گفتمان عمومی جامعه راه یافت …حاملان این نوع نگاه، جامعهای را تصور میکردند که در آن همه به صورت یکدست و در صفوف به هم پیوسته، توحید و خداپرستی را سرمشق خود قرار داده و به اندازه توان خود کار کرده و به اندازه نیازشان میبردند. برداشت آنها از روان و ذات انسان برداشتی بسیار ساده، سطحی و رمانتیک بود، برداشتی که در آن قرار بود انسانها به تمام غرایز خود از قبیل شهرت، قدرت، طمع، جاه طلبی، شهوت و غیره پشت پا بزند و دوشادوش سایر برادران و خواهران دینی خود به ریسمان الهی چنگ بیندازد و در گوشه دنجی از سفینه نجات، قناعت و صبر پیشه کرده و برای خوشبختی دیگران از هیچ تلاشی فروگذار نباشد …شورشیان آرمانخواه، حامی جامعه بی طبقه نمیدانستند که ابتدا برای رسیدن برای جامعه «توحیدی ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۲۷ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ انتقاد به معنای این است که چشمان مان را باز کنیم و ببینیم که آنچه امروز پذیرفته است، چون بدیهی و مسلم گرفته میشود، دیگر پذیرفته ن انتقاد یعنی کاری کنیم که حرکاتی که امروز ساده و آسان انجام میگیرد، دیگر به آسانی انجام نگیرد. از این رو، تمام ارزشها، وجوه رفتاری، تعارضها، تناقضها، اصطکاکهای فرهنگ، و به ویژه زبان، تفکر و ادبیات امروز را باید در معرض دید و نقد و قضاوت قرار داد. در این اوضاع و احوال، انتقاد ریشهای، از نظر هرگونه تغییری ضرورت قطعی دارد. تغییری که از حدود همان طرز فکر پیشین تجاوز نکند. تغییری که فقط به منزلهی شیوهای برای سازگار کردن بیشتر همان افکار همیشگی با واقعیت موجود باشد، چیزی جز تغییر سطحی نیست. تغییر عمیق فقط در جو آزاد ممکن است صورت پذیرد. جوی که انتقاد دایمی نیروی محرکهی مدام آن باشد. تفکر انتقادی سبب شفافیت بیان میشود. به روشن گویی میانجامد. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ همان اندازه که قدرت بشر فراتر میرود انسان به موجودی ضعیف و ضعیفتر مبدل میشود در هر گامی که به سوی ابرانسان بر میداریم، غیر انسانیتر میشویم، و این فراگرد باید وجدان ما را به لرزه درآورد. توسعه نظام اقتصادی دیگر با این سؤال که: «چه چیز برای انسان خوب و مناسب است» تعیین نمیگردد، بلکه موکول به این پرسش است: «چه چیز برای رشد سیستم مناسب است؟» رابطه انسان با طبیعت خصمانه شده است، انسان که خود زائیده هوس طبیعت است؛ با استفاده از خرد خود فراتر از آن رفته و هماهنگی بین آن دو به هم خورده است و اکنون شاهد ویرانگری و نابود سازی طبیعت از سوی انسان هستیم. نیاز به تغییر عمیق در انسان نه تنها یک ضرورت اخلاقی، دینی و روانی ناشی از ماهیت بیمارگونه اجتماعی کنونی ماست، بلکه شرط لازم بقاء نسل بشر است …🖋 اریک فروم. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ وقتی انسان خود را با کسانی که در مرتبه بالای کمال هستند مقایسه میکند؛ برای رسیدن به کمال آنها دو راه برایش وجود دارد: یا این که خ پس من یا باید کمال خود را افزایش دهم یا کمال دیگران را کاهش دهم تا بتوانم برتر از آنها باشم. اما چون روش دوم آسانتر است، انسان بیشتر ترجیح میدهد کمال دیگران را بکاهد تا این که کمال خود را بیفزاید؛ و این منشا حسد است. به بیان دیگر انسان وقتی خود را با دیگران مقایسه میکند و کمالات بیشتری در دیگران میبیند، حسادت میورزد و سعی میکند کمالات را در وجود آن افراد بکاهد تا از این طریق برجستگی خود را نشان دهد.. 🖋 ایمانوئل کانت … شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📸 عکسی که دنیا را تکان داد و عکاسش را ویران کرد 📍 ۲۵ سال پیش در چنین روزی نیویورکتایمز عکسی منتشر کرد که بعدها «کودک و کرکس» نام گرفت.. 📍 سال ۹۳ هنوز اثری از شبکههای اجتماعی نبود اما بازنشر عکس در اکثر رسانهها باعث شد تا «کوین کارتر» عکاس آن به جایزه پولیترز برسد …📍 کوین به سودان رفته بود تا با عکسهایش اثرات جنگ داخلی را نشان دهد. او در یک کیلومتری کمپ تغذیه سازمان ملل با شنیدن صدای ناله کودکی به سمت دخترکی میرود که نای رفتن به کمپ را هم نداشت. در همان حال کرکسی نزدیک میشود تا بعد از مردن بچه کارش را بسازد. کارتر هم منتظر میماند و بعد از ۲۰ دقیقه انتظار صبرش تمام میشود، عکسش را میگیرد و میرود.. 📍 کارتر اگرچه در جلب توجه نسبت به ماجرای سودان موفق عمل کرد اما در یک مورد ناکام بود: او نمیدانست در جواب مخاطبهایی که از عاقبت کودک میپرسیدند چه جوابی بدهد!. 📍 او وظیفهاش را انجام داده بود اما تلخی اتهامات در مورد بیوجدانی او نسبت به سوژه بیشتر از شیرینی موفقیتش بود. همه اینها باعث شد تا کارتر ۳۳ ساله در ۲۷ جولای ۱۹۹۴ یک شلنگ به اگزوز ماشینش وصل کند و با تنفس منواکسیدکربن زندگیاش را تمام کند …📍 نیویورکتایمز علاوه بر اینکه کا ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📖 جامع لغات و اصطلاحات سیاسی. فارسی- انگلیسی. 🖋 مهدی نوروزی خیابانی 📍 این کتاب شکل تکاملیافته و به روزشدهٔ فرهنگ لغات و اصطلاحات سیاسی (فارسی انگلیسی) است که برای اولینبار در سال ۱۳۷۰ منتشر شد. این فرهنگ با توجه به گسترش فعالیتهای کشورمان در مجامع بینالمللی و با هدف تسهیل در یادگیری و درک سریع و صحیح متون سیاسی-اجتماعی تدوین شده است و مخاطباناش علاقهمندان به فعالیتهای سیاسی، مطبوعاتی، خبری و تمام افرادی هستند که با خواندن و ترجمهٔ متون سیاسی-اجتماعی سروکار دارند. در این فرهنگ علاوه بر معادل واژهها، ترکیبات هر واژه و نیز برخی اصطلاحات و واژههای عمومی که در زمینهٔ سیاسی-اجتماعی بسامد فراوانی دارند، حتیالامکان با مثالهای مناسب آمدهاند. هریک از این مثالها موردی از کاربرد واژهٔ موردنظر را در متون سیاسی نشان میدهد و خواننده را با مفهوم آن واژه در متن آشنا میسازد. برای استفادهٔ عمومیتر از این فرهنگ، برخی مثالهای حاوی ترکیبات پیچیده، که احتمال دارد مترجم را با اشکالات بیشتری مواجه سازند، بهطور کامل به فارسی و انگلیسی آمده است. 🔸 دانلود از پیوست🔻. 📎 t. me/atu_s_a/۲۷ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۲۱ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📖 جامع لغات و اصطلاحات سیاسی. انگلیسی - فارسی. 🖋 مهدی نوروزی خیابانی دانلود و توضیحات در ادامه 🔻 …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📰 چیست؟. 🖋 ایمانوئل کانت. ترجمه یدالله موقن 📍 روشنگری خروج انسان از صغارتی است که خود بر خویش تحمیل کرده است. صغارت، ناتوانی در به کاربردن فهم خود بدون راهنمایی دیگری است. این صغارت خود- تحمیلی است اگر علت آن نه در سفیه بودن بلکه در فقدان عزم و شهامت در به کارگیری فهم خود بدون راهنمایی دیگری باشد. شعار روشنگری این است: «در به کارگیری فهم خود شهامت داشته باش!!». اما احتمال این که عامهی مردم خود را روشن اندیش کنند بسیار است؛ در حقیقت، اگر گریزناپذیر میشود. چون حتی در میان کسانی که به عنوان نگهبانان داده شود، روشنگری تقریبا تودههای عوام برگزیده شدهاند همیشه متفکرانی مستقل اندیش هستند که یوغ صغارت را از گردن خود به دور میافکنند و روح درک عقلنی را در خصوص منزلت و حیثیت خویش و نیزدر مورد وظیفهی هر انسانی که دیگر صغیر نباشد و مستقل بیندیشد میگسترند. (از متن مقاله). دانلود از پیوست. 📎 t. ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ ◽️ بفرمایید شام. جایگزینی الگوی حامیان منتفع با حامیان معتقد. (به بهانهی اکران فیلم «به وقت شام») 🖋 محسن حسام مظاهری. 🔻یک. تجربهی «به وقت شام» یکبار دیگر نشان داد ظاهرا هرچه تبرج و گشادهدستی از بیتالمال در حمایت مالی از هنرمندان و آثارشان بیشتر میشود، کیفیت آثارشان تنزل مییابد. گویی نسبت معکوسی هست میان خرج و برج یک اثر و غنای درونمایهاش. همان حکایت «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار، هیچی». بلایی که تزریق پول بیحساب و کتاب بر سر سینمای ساده و صمیمی و بیآلایش مجیدی آورد و از «رنگ خدا» و «بچههای آسمان» و «آواز گنجشکها» او را به پرهزینهترین اما نه ماندگارترین و دیدنیترین فیلم سینمای ایران («محمد رسولالله») رساند، حالا سر سینمای دغدغهمند و جسور حاتمیکیا آمده و در ازای تبرج، به لکنت دچارش کرده. به وقت شام هراندازه در بهرهگیری از تکنیکهای تصویری قوی ظاهرشده، از حیث درونمایه ضعیف و کممایه است. مایهای که آثار قبلی و ماندگار حاتمیکیا داشتند را ندارد. گویی کارگردان ما اینبار از خودش شکست خورده. ... ‹ 98 99 100 101 102 103 104 ›
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ 🔴پورنوگرافی کودکان.. ✍🏻دکتر امیر عباس بشارتی (متخصص کودکان از مونترال) …📍متاسفانه در کشور ما، ایران، محتویات پورنوگرافیک کودکان (عکس و فیلم) به راحتی در دسترس است و حتی بین اعضای فامیل (گاهی به منظور شوخی و جوک) بدون هیچ شرمی یا حساسیتی تبادل میشود …حتی در کانالها یا گروههای تلگرامی مختص به محتویات پورنوگرافیک که مثل قارچ در حال رویش میباشند، افراد بدون ترس و واهمه و حتی با افتخار، عکس و فیلمهای پورن مربوط به کودکان معصوم زیر ۱۸ سال (حتی سن ۶ ماه) را که گاها همراه با خشونت واقعی علیه این کودکان قربانی است درخواست میکنند یا به اشتراک میگذارند … متاسفانه وجود محتویات پورنوگرافیک کودکان حتی در گوشیهای موبایل تبدیل به امری عادی شده است …در کشورهای غربی با این که آزادیهای جنسی بیشتر است، داشتن چنین محتویاتی در موبایل، لب تاپ یا به هر صورت دیگر جرمی بسیار سنگین و غیر قابل بخشش است و مجازات گاهی در حد مجازات قتل را برای دارنده چنین محتویاتی در صورت تکرار دارد. پلیس و سیستم قضایی به راحتی اسم و عکس فرد دارنده چنین محتویاتی را رسانهای میکنند و پلیس سایبری این کشورها حتی برای کشف و به دام انداختن افراد بیمار پدوفیل (هر شخصی با هر ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ 🔵چرا مردم کارهای خود را نیمه کاره رها میکنند؟ …. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ 📈 افزایش ۱۵٪ گرسنگان جهان 🌐 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو: شمار افرادی که از در جهان رنج میبرند در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن ۱۵٪ افزایش یافت …
جامعه شناسی علامه ۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ 📝 لیست و های منتشر شده در کانال⬇️..۱- 📖 علوم اجتماعی قرن بیستم. 🖋 ویلام آوتویت، تام باتامور ترجمۀ حسن چاوشیان. نامه اندیشه مارکسیستی. 🖋 تام باتامور، وی. جی. کیرنن و رالف میلی بند. مترجم: اکبر معصوم بیگی. واژهنامه فلسفی. 🖋 بابک احمدی. کتاب فرهنگ اصطلاحات و.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ ◽️ چطور انسانهایی که به اخلاق، باور دارند دست به شرارت میزنند؟. 🖋 محسن حسنزاده 🔻هیتلر مشروبات الکلی مصرف نمیکرد و سیگار نمیکشید و عاشق موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت میشد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد. وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام میگذاشت. این ویژگیها در کنار کشتارهای وسیع سردرگم کننده است با این حال این تضادها در هیتلر خلاصه نمیشود، بیرحمترین شکنجه گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان ناراحت شوند …🔻پرسش اصلی این است که چطور انسانهایی که باور قوی به ارزشهای اخلاقی دارند و در سایر بخشهای زندگی دلرحم هستند میتوانند دست به اعمال غیراخلاقی بزنند؟. 🔺پاسخ «بندورا» استاد دانشگاه استنفورد چنین است «افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمیزنند مگر آنکه جنبههای غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند.» او این حالت را «غیرفعال کردن کنترل درونی» نامید …🔻این اتفاق چگونه روی میدهد؟ «بندورا» چند مکانیسم شناختی- روانی را که میتوانند باعث غیرفعال شدن کنترل درونی افراد شوند توضیح داد:.۱- توجیه اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی رفتار غیراخلاقی طوری توجیه میشود که ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ ✅ کارت هویت برای فرزندان زنان ایرانی دارای شوهر خارجی.. ✍🏻محمد فاضلی ✳️ موفقیتهای کوچک در هر عرصهای ممکن هستند. موفق یتهایی که برای آنها روبان قیچی نمیکنند و مراسم افتتاحیه برگزار نمیشود، اما زندگی انسانهایی را بهبود میبخشند و در آینده تأثیرات مثبت به جا میگذارند. دوست عزیزم احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اطلاع از راهاندازی کانال «موفقیتهای کوچک ایرانیان» شماری از موفقیتهای کوچکش در این معاونت را در اختیارم گذاشت تا معرفی کنم. موفقیتهایی که معجزه نمیکنند و به یکباره حال و روز ملتی را بهبود نمیبخشند، اما تأثیراتی تدریجی و فزاینده دارند. ✳️ بین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار زن ایرانی با اتباع خارجی ساکن ایران ازدواج کردهاند و ۵۰۰ هزار فرزند حاصل این ازدواجهاست. وضعیت اوراق هویتی این فرزندان نامشخص بوده است، اما در شهریور سال ۱۳۹۶ لایحه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اصلاح قانون «تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب ۲/۷/۱۳۸۵» به تصویب کمیسیون لوایح مجلس شورای اسلامی میرسد. این لایحه علاوه بر اعطای حق اقامت دائم در ایران به این فرزندان، حق تحصیل، بهداشت، درمان و تأمین اجتماعی ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ 🔵هژمونی گفتمان اصالت عشق و تاخیر در ازدواج. ✍🏻ابوالفضل اقبالی (دانشجوی دکتری جامعه شناسی). 📍علیرغم رویه غالب و گرایش شخصی نگارنده در تحلیل ساختاری از پدیدههای اجتماعی، و برخلاف تحلیلهای موجود از بحران تاخیر در ازدواج جوانان که بر پیوند وثیق این پدیده با ساختارهای اقتصادی و اجتماعی تاکید دارند، ترجیح نگارنده به ارائه یک الگوی تحلیل عاملیتی از این واقعیت میباشد. یکی از مهمترین مصادیق تحولات فرهنگی در جامعه ایرانی در دهههای اخیر، تحول در الگوهای همسرگزینی و ازدواج است که با تحولات معنایی عشق در دنیای مدرن پیوند وثیق پیدا میکند. در گذشته کنشگر اصلی و فعال در امر ازدواج جوانان، خانواده به معنای گسترده آن بود و گفتمان حاکم بر مناسبات عاطفی زن و مرد بر سه عنصر «ازدواج»، «خانه» به مثابه جغرافیای تمرکز کنش عاطفی، و «عشق منحصر و پایدار» تاکید داشت. کنش عاطفی و جنسی زن و مرد در گذشته به صورت غیر همعرض و در یک شبکه معنایی برخواسته از نظم اجتماعی جامعه و الگوهای نقشی ناشی از آن شکل گرفته و فهم میشد. اما امروزه تحولات اجتماعی و اقتصادی به شکل گیری موقعیت منعطف و تقریبا هم ارز زن و مرد در روابط اجتماعی منجر شده و کنش عاطفی زن و مرد نیز به تبع آن در فضایی ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ 🔴دیابت؛ پرهزینهترین بیماری در مخارج سلامت.. ✍🏻رضا امیدی 🔸براساس مطالعات سند ملی مقابله با فقر، «دیابت» پرهزینهترین بیماری در نظام بهداشت و درمان کشور است. سالانه بیش از ۲۰ درصد هزینۀ سلامت کشور صرف درمان بیماری دیابت میشود. این نرخ در استانهای یزد و قزوین حدود ۴۰ درصد مخارج را شامل میشود. اگر آخرین حسابهای ملی سلامت را مبنا قرار دهیم (سال ۱۳۹۴) میتوان برآورد کرد که در این سال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از مخارج بهداشت و درمان کشور (حدود ۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از سوی مردم و سازمانهای بیمهای) به این بیماری اختصاص داشته است. این مبلغ معادل ۵ برابر کل بودجۀ آموزش عالی کشور و تقریبا معادل کل بودجۀ آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ است. لازم به ذکر است که سهم هزینههای درمان انواع سرطانها در سال تنها حدود ۲ درصد مخارج سلامت کشور را شامل میشود …🔸این در شرایطی است که نرخ شناسایی بیماری دیابت در ایران بسیار پایین است و تنها ۵۰ درصد بیماران مبتلا شناسایی میشوند. طی ۱۵ سال اخیر تعداد بیماران دیابتی شناساییشده (مراجعهکننده به نظام درمان) از ۲٫۱ میلیون نفر به بیش از ۴٫۶ میلیون نفر افزایش یافته و برآوردها از ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ 🔆 پوشش و های حوزه (جامعهشناسی، سیاستگذاری اجتماعی، رفاه اجتماعی و …) ❗❗ کانال شناسی_علامه به صورت مستقل و با تیمی پشتیبانی میشود و هیچ ارتباطی به یا های_علمی ندارد …برای ارسال برنامهها از آیدی زیر استفاده کنید. کانال جامعهشناسی علامه در انتشار یا رد انتشار آن مختار است.۲️⃣ یا باید مرتبط با رویکرد کانال (علوم اجتماعی) باشد.۳️⃣ انتشار یک برنامه به معنای تایید محتوای علمی و اجرایی آن برنامه نمیباشد.۴️⃣ نوشتهها با هشتگ و متمایز خواهند بود.۵️⃣ نوشتهها در کانال و در صورت لزوم در پیج اینستاگرام منتشر خواهد شد.. سپاسگذاریم که همراهمان هستید. کانال جامعهشناسی علامه را به دوستانتان معرفی کنید …🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ 🔅 چرا یک قتل از آدم، شرور تبهکار میسازد و اما قاتل میلیونها آدم، قهرمان میشود؟ مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 05:55, 20.5 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🎥 موسیو وردو.: کارگردان: چارلی چاپلین. (از این فیلم به عنوان پدر کمدیهای سیاه در سینما یاد میشود).
جامعه شناسی علامه ۱۹:۵۱ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ ▫️ جامعه بیطبقه توحیدی. 🖋 فرهاد قنبری جامعه بیطبقه توحیدی اصطلاحی بود که قبل از انقلاب در میان شورشیان آرمانخواه و تحول طلب آن روز دهان به دهان میچرخید و نوید بهشتی پر از خوشبختی را با خود به همراه داشت که تصور آن، شوق وافری در حاملان این ایده به و جود آورده و آنها را غرق در رویاهایشان میکرد. این اصطلاح اولین بار توسط بنیانگذاران مجاهدین خلق استفاده شد و کم کم به گفتمان عمومی جامعه راه یافت …حاملان این نوع نگاه، جامعهای را تصور میکردند که در آن همه به صورت یکدست و در صفوف به هم پیوسته، توحید و خداپرستی را سرمشق خود قرار داده و به اندازه توان خود کار کرده و به اندازه نیازشان میبردند. برداشت آنها از روان و ذات انسان برداشتی بسیار ساده، سطحی و رمانتیک بود، برداشتی که در آن قرار بود انسانها به تمام غرایز خود از قبیل شهرت، قدرت، طمع، جاه طلبی، شهوت و غیره پشت پا بزند و دوشادوش سایر برادران و خواهران دینی خود به ریسمان الهی چنگ بیندازد و در گوشه دنجی از سفینه نجات، قناعت و صبر پیشه کرده و برای خوشبختی دیگران از هیچ تلاشی فروگذار نباشد …شورشیان آرمانخواه، حامی جامعه بی طبقه نمیدانستند که ابتدا برای رسیدن برای جامعه «توحیدی ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۲۷ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ انتقاد به معنای این است که چشمان مان را باز کنیم و ببینیم که آنچه امروز پذیرفته است، چون بدیهی و مسلم گرفته میشود، دیگر پذیرفته ن انتقاد یعنی کاری کنیم که حرکاتی که امروز ساده و آسان انجام میگیرد، دیگر به آسانی انجام نگیرد. از این رو، تمام ارزشها، وجوه رفتاری، تعارضها، تناقضها، اصطکاکهای فرهنگ، و به ویژه زبان، تفکر و ادبیات امروز را باید در معرض دید و نقد و قضاوت قرار داد. در این اوضاع و احوال، انتقاد ریشهای، از نظر هرگونه تغییری ضرورت قطعی دارد. تغییری که از حدود همان طرز فکر پیشین تجاوز نکند. تغییری که فقط به منزلهی شیوهای برای سازگار کردن بیشتر همان افکار همیشگی با واقعیت موجود باشد، چیزی جز تغییر سطحی نیست. تغییر عمیق فقط در جو آزاد ممکن است صورت پذیرد. جوی که انتقاد دایمی نیروی محرکهی مدام آن باشد. تفکر انتقادی سبب شفافیت بیان میشود. به روشن گویی میانجامد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ همان اندازه که قدرت بشر فراتر میرود انسان به موجودی ضعیف و ضعیفتر مبدل میشود در هر گامی که به سوی ابرانسان بر میداریم، غیر انسانیتر میشویم، و این فراگرد باید وجدان ما را به لرزه درآورد. توسعه نظام اقتصادی دیگر با این سؤال که: «چه چیز برای انسان خوب و مناسب است» تعیین نمیگردد، بلکه موکول به این پرسش است: «چه چیز برای رشد سیستم مناسب است؟» رابطه انسان با طبیعت خصمانه شده است، انسان که خود زائیده هوس طبیعت است؛ با استفاده از خرد خود فراتر از آن رفته و هماهنگی بین آن دو به هم خورده است و اکنون شاهد ویرانگری و نابود سازی طبیعت از سوی انسان هستیم. نیاز به تغییر عمیق در انسان نه تنها یک ضرورت اخلاقی، دینی و روانی ناشی از ماهیت بیمارگونه اجتماعی کنونی ماست، بلکه شرط لازم بقاء نسل بشر است …🖋 اریک فروم. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ وقتی انسان خود را با کسانی که در مرتبه بالای کمال هستند مقایسه میکند؛ برای رسیدن به کمال آنها دو راه برایش وجود دارد: یا این که خ پس من یا باید کمال خود را افزایش دهم یا کمال دیگران را کاهش دهم تا بتوانم برتر از آنها باشم. اما چون روش دوم آسانتر است، انسان بیشتر ترجیح میدهد کمال دیگران را بکاهد تا این که کمال خود را بیفزاید؛ و این منشا حسد است. به بیان دیگر انسان وقتی خود را با دیگران مقایسه میکند و کمالات بیشتری در دیگران میبیند، حسادت میورزد و سعی میکند کمالات را در وجود آن افراد بکاهد تا از این طریق برجستگی خود را نشان دهد.. 🖋 ایمانوئل کانت … شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📸 عکسی که دنیا را تکان داد و عکاسش را ویران کرد 📍 ۲۵ سال پیش در چنین روزی نیویورکتایمز عکسی منتشر کرد که بعدها «کودک و کرکس» نام گرفت.. 📍 سال ۹۳ هنوز اثری از شبکههای اجتماعی نبود اما بازنشر عکس در اکثر رسانهها باعث شد تا «کوین کارتر» عکاس آن به جایزه پولیترز برسد …📍 کوین به سودان رفته بود تا با عکسهایش اثرات جنگ داخلی را نشان دهد. او در یک کیلومتری کمپ تغذیه سازمان ملل با شنیدن صدای ناله کودکی به سمت دخترکی میرود که نای رفتن به کمپ را هم نداشت. در همان حال کرکسی نزدیک میشود تا بعد از مردن بچه کارش را بسازد. کارتر هم منتظر میماند و بعد از ۲۰ دقیقه انتظار صبرش تمام میشود، عکسش را میگیرد و میرود.. 📍 کارتر اگرچه در جلب توجه نسبت به ماجرای سودان موفق عمل کرد اما در یک مورد ناکام بود: او نمیدانست در جواب مخاطبهایی که از عاقبت کودک میپرسیدند چه جوابی بدهد!. 📍 او وظیفهاش را انجام داده بود اما تلخی اتهامات در مورد بیوجدانی او نسبت به سوژه بیشتر از شیرینی موفقیتش بود. همه اینها باعث شد تا کارتر ۳۳ ساله در ۲۷ جولای ۱۹۹۴ یک شلنگ به اگزوز ماشینش وصل کند و با تنفس منواکسیدکربن زندگیاش را تمام کند …📍 نیویورکتایمز علاوه بر اینکه کا ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📖 جامع لغات و اصطلاحات سیاسی. فارسی- انگلیسی. 🖋 مهدی نوروزی خیابانی 📍 این کتاب شکل تکاملیافته و به روزشدهٔ فرهنگ لغات و اصطلاحات سیاسی (فارسی انگلیسی) است که برای اولینبار در سال ۱۳۷۰ منتشر شد. این فرهنگ با توجه به گسترش فعالیتهای کشورمان در مجامع بینالمللی و با هدف تسهیل در یادگیری و درک سریع و صحیح متون سیاسی-اجتماعی تدوین شده است و مخاطباناش علاقهمندان به فعالیتهای سیاسی، مطبوعاتی، خبری و تمام افرادی هستند که با خواندن و ترجمهٔ متون سیاسی-اجتماعی سروکار دارند. در این فرهنگ علاوه بر معادل واژهها، ترکیبات هر واژه و نیز برخی اصطلاحات و واژههای عمومی که در زمینهٔ سیاسی-اجتماعی بسامد فراوانی دارند، حتیالامکان با مثالهای مناسب آمدهاند. هریک از این مثالها موردی از کاربرد واژهٔ موردنظر را در متون سیاسی نشان میدهد و خواننده را با مفهوم آن واژه در متن آشنا میسازد. برای استفادهٔ عمومیتر از این فرهنگ، برخی مثالهای حاوی ترکیبات پیچیده، که احتمال دارد مترجم را با اشکالات بیشتری مواجه سازند، بهطور کامل به فارسی و انگلیسی آمده است. 🔸 دانلود از پیوست🔻. 📎 t. me/atu_s_a/۲۷ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۲۱ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📖 جامع لغات و اصطلاحات سیاسی. انگلیسی - فارسی. 🖋 مهدی نوروزی خیابانی دانلود و توضیحات در ادامه 🔻 …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ 📰 چیست؟. 🖋 ایمانوئل کانت. ترجمه یدالله موقن 📍 روشنگری خروج انسان از صغارتی است که خود بر خویش تحمیل کرده است. صغارت، ناتوانی در به کاربردن فهم خود بدون راهنمایی دیگری است. این صغارت خود- تحمیلی است اگر علت آن نه در سفیه بودن بلکه در فقدان عزم و شهامت در به کارگیری فهم خود بدون راهنمایی دیگری باشد. شعار روشنگری این است: «در به کارگیری فهم خود شهامت داشته باش!!». اما احتمال این که عامهی مردم خود را روشن اندیش کنند بسیار است؛ در حقیقت، اگر گریزناپذیر میشود. چون حتی در میان کسانی که به عنوان نگهبانان داده شود، روشنگری تقریبا تودههای عوام برگزیده شدهاند همیشه متفکرانی مستقل اندیش هستند که یوغ صغارت را از گردن خود به دور میافکنند و روح درک عقلنی را در خصوص منزلت و حیثیت خویش و نیزدر مورد وظیفهی هر انسانی که دیگر صغیر نباشد و مستقل بیندیشد میگسترند. (از متن مقاله). دانلود از پیوست. 📎 t. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ ◽️ بفرمایید شام. جایگزینی الگوی حامیان منتفع با حامیان معتقد. (به بهانهی اکران فیلم «به وقت شام») 🖋 محسن حسام مظاهری. 🔻یک. تجربهی «به وقت شام» یکبار دیگر نشان داد ظاهرا هرچه تبرج و گشادهدستی از بیتالمال در حمایت مالی از هنرمندان و آثارشان بیشتر میشود، کیفیت آثارشان تنزل مییابد. گویی نسبت معکوسی هست میان خرج و برج یک اثر و غنای درونمایهاش. همان حکایت «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار، هیچی». بلایی که تزریق پول بیحساب و کتاب بر سر سینمای ساده و صمیمی و بیآلایش مجیدی آورد و از «رنگ خدا» و «بچههای آسمان» و «آواز گنجشکها» او را به پرهزینهترین اما نه ماندگارترین و دیدنیترین فیلم سینمای ایران («محمد رسولالله») رساند، حالا سر سینمای دغدغهمند و جسور حاتمیکیا آمده و در ازای تبرج، به لکنت دچارش کرده. به وقت شام هراندازه در بهرهگیری از تکنیکهای تصویری قوی ظاهرشده، از حیث درونمایه ضعیف و کممایه است. مایهای که آثار قبلی و ماندگار حاتمیکیا داشتند را ندارد. گویی کارگردان ما اینبار از خودش شکست خورده. ...