جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ 🔻 با تاریخ بیگانهایم! یکی از دردهای مملکتمان این است که حتی تحصیل کرده هایمان خیلی با تاریخ میانه خوبی ندارد (اگر یادتان باشد در دورههای دبیرستان هم نه تاریخ و نه معلم تاریخ معمولا جدی گرفته نمیشدند.) مسخرهتر از این نمیشود که یک نفر به اصطلاح مدعی، یک نفر تحصیل کرده، نداند از دو سه نسل قبل پدرش کیست؟. یادش بخیر در زنگی آباد کرمان، شبی میهمان مرد دانای بی ادعایی بودم به نام آقای اسدالله زنگی آبادی، میگفت آمار بگیرید از این جمیعتی که در این مملکت هستند من نمیگویم از روستاییها، بی سوادها، از بی ادعاها، از همین طبقه مدعی و تحصیل کرده، از استادهای دانشگاه، که قاعدتا باید علمدار فرهنگ این جامعه باشند، تا معلمش، مهندسش، دبیرش، یک آمار سرانگشتی بگیرید و ببینید چه درصدی از همین خانوادههای دستچین به اصطلاح «شجره نامه» دارند؛ این را کم نگیرید، فاجعه است. ملتی که تاریخ گذشتهاش را نمیخواند و نمیداند، همه چیز را باید خودش تجربه کند.. 🖋 حسن نراقی. 📚 جامعهشناسی خودمانی …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ 📍از علائم بارز سیستم (عصر) صنعتی … که گرفتاریهای اجتماعی همگی از منشا واحدی سرچشمه میگرفتند: پایین بودن سطح دستمزد، پرداخت دستمزد بهصورت جنسی، منازعات و کشمکشهای ناشی از کار و خلاصه استثمار نیروی تولیدی کارگران خردسال و … …📖 چهرههای درخشان نهضت تعاونی، حسین سالکی، ۱۳۴۸. 👈 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. 👉 ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ 📈 فراز و فرود درآمد سرانۀ ایران در پنجاه سال گذشته و مقایسه آن با کره جنوبی و کشور آفریقایی بوتسوانا 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ مردمی که برای سرنگون کردن رژیم به خیابانها ریختند، با محمدرضا به این دلیل که فیالمثل دماغش زیادی گنده است یا حالت چشمهایش دل آد اگر به خون او تشنهاند، برای این است که سالهای دراز آنان را تحقیر کرده بود، برای این است که خونشان را به شیشه کرده بود، برای این است که پیش پا افتادهترین حقوقشان را پایمال کرده بود. برای این است که به جامعه دروغ میگفت، مردم را فریب میداد، حقشان را میبلعید و همه را احمق تصور میکرد …🖋 احمد شاملو. گفتگو با هفتهنامه امید ایران-۱۳۵۸. از فتیگ. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۰۹:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ماده ۸۷- حق شهروندان است که در صورت بیکاری ناخواسته، طبق قانون از حقوق بیمه برخوردار شوند …. علامه👇 جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 📸 مری قاتل (Murderous Mary). ❗️فیلی که به جرم قتل به دار آویخته شد 📌 ایالات متحده، ۱۹۱۶ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🔅 دریافت منابع علمی و ژورنالهای علمی بیرون از دانشگاه طباطبایی. 📍 ویژه دانشجویان کارشناسی و بهره مندی از مقالات فارسی و انگلیسی درمحیطی خارج از دانشگاه از طریق کانکشن VPN مهیا شده است. این دسترسی برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و اعضای محترم هیئت علمی مهیا شده است. دسترسی به منابع علمی و بانکهای اطلاعاتی از طریق کانکشن زیر و یا تغییر آدرس آی پی کانکشن به ۱۸۵٫۹۵٫۱۸۰٫۱۸۲ امکان پذیر میباشد. 📍 این کانکشن مخصوص ویندوز میباشد …🔸 کانکشن را از پیوست دانلود کنید🔻. 📎 t. me/atu_s_a/۲۴. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۳ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ ◽️ آقای چوخ بختیار. 🖋 صمد بهرنگی هر اتفاقی میخواهد بیفتد، هر بلایی میخواهد نازل شود، هر آدمی میخواهد سر کار بیایید، در هر صورت آقای چوخ بختیار عین خیالش نیست، به شرطی که زیانی به او نرسد، کاری به کارش نداشته باشند، چیزی ازش کم نشود. رئیسی خوب است که غیبت او را نادیده بگیرد و تملق های او را به حساب خدمت صادقانه بگذارد. وزیری خوب است که برای او ترفیع رتبهای و پولی در بیاورد. زندگی او مثل حوض آرامی است. به هیچ قیمتی حاضر نیست سنگی تو حوض انداخته شود و آبش چین و چروک بردارد. آدم سر به راه و پا به راهی است. راضی نمیشود حتی با موری اختلاف پیدا کند. صبح پا میشود و همراه زن و بچهاش صبحانه میخورد و بعد به ادارهاش میرود. حتی با بقال و قصاب سر گذر هم سلام و علیک گرم و حسابی میکند که لپه را گران حساب نکند و گوشت بی استخوان بهش بدهد. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🎞 انیمیشن fixed. نقد گزندهای که سازندگانش به جامعه پزشکی کشورشان داشتند …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:02, 9.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🎙 تحلیل دکتر محمد فاضلی از وضع امروزی ایران. شود.. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه Audio file ( 23:13, 21.2 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🔴محبوبیت سیگار!. 🔸 «جهل شناسی»، به عنوان شاخهای از فلسفه رواج این پدیده را چگونه تبیین میکند؟ ✍🏻زهیر باقری نوع پرست. 📍 شاخهای به نام «جهل شناسی» Agnotology در فلسفه وجود دارد که کمتر از «معرفت شناسی» شناخته شده است. در «جهل شناسی» به جای بررسی اینکه چه چیزی «دانش» محسوب میشود و معیار تمایز «دانش» از «باورهای غلط» چیست، به بررسی جهل، انواع آن و چگونگی گسترش آنها پرداخته میشود … «رابرت پروکتور»، استاد دانشگاه استنفورد، کتابی در همین زمینه دارد و برای تبیین اینکه «چرا سیگار میکشیم؟» از جهل شناسی بهره میگیرد. او که در زمینه تاریخ علم و معرفت شناسی تخصص دارد در این کتاب آمار و ارقامی ارائه میکند که بسیار قابل توجه است و تحلیلش را بر این آمار استوار میکند؛. سیگار سالانه به مرگ حدود نیم میلیون نفر در امریکا میانجامد؛ یعنی تقریبا از هر پنج مرگ، یکی با سیگار کشیدن مرتبط است که بیش از مرگ ومیر ناشی از اچ. آی. وی، سوء مصرف مواد، سوء مصرف الکل و تصادفهای رانندگی است! تعداد شهروندان امریکایی که بواسطه سیگار کشیدن از دنیا رفتهاند ۱۰ برابر افرادی است که در تاریخ جنگهای این کشور کشته شدهاند! سیگار علت بروز حدود ۹۰ درصد سرطانهای ریه است و سالانه ۳۴ هزار نفر به دلیل بیماریهای قلبی، ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ 🔴لطفا هر طور راحتید ننویسید!.. ✍🏻دکتر فردین علیخواه (جامعه شناس): 📍چند روز قبل با چند نفر از همکاران درباره سبک نگارش در ورقههای امتحانی صحبت میکردیم. همه اشتراک نظر داشتیم که هر سال وضع نگارش عجیبتر میشود. از معلمان دبیرستان هم این موضوع را شنیده بودم. اینکه زبان نوشتن؛ محاورهای، و غلطهای املایی هم بسیار زیاد شده است. نکته جالب آنکه یکی از معلمان دبیرستان تعریف میکرد که وقتی به دانش آموز میگویم به جای «اصلا» یا «اصلن» ننویس «اسن»، پاسخ او آن بود که همه جا اینطور مینویسند. وقتی میپرسم منظورت از همه جا کجاست؟ میگوید: تلگرام! دوست دیگری تعریف میکرد که چون عمل نوشتن در این روزها فقط به تلگرام محدود شده است چند روز قبل در یک نامه اداری دچار تردید شده بود که بین «لطفا»، «لتفن» و «لودفن» کدام یک درست است؟ واقعیت آن است اگر همینطور پیش برویم در چند سال آینده زبان فارسی نابود خواهد شد. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ◽️ یکی از اهالی فرهنگ و معنا بود!. 📍 در رثای. حسن محدثی گیلوایی 🔻از قبیلهی ما نبود. من ندیدم که او درد قبیلهی ما را فریاد کرده باشد. لاجرم، بهسختی میتوانم نسبت خود را با او تعریف کنم. به من چه خلق چه میگویند و همه از پی هم یک صدا و یک شیوه سخن میگویند! من چهطور میتوانم بدون نسبتسنجی سخن بگویم؟! وقتی که ما همدرد نبودیم، چه نسبتی با هم داریم؟ حالا او پس از خوابی عمیق و طولانی از این جهان کوچیده است و پرسش از نسبت گریبان مرا رها نمیکند.. 🔻وقتی که بیشتر میکاوم درمییابم که او اگرچه نسبتی با دردهای مردمان رنجور این دیار نداشت، اما دل او را هم فرهنگ و معنا ربوده بود و عمری درگیر این دلربایی شیرین بود. او شاید سرخوشانه و بازیگوشانه درگیر بود و ما دردمندانه و رنجور درگیر بودیم؛ اما دستکم از این جهت درگیری مشترکی داشتیم و همین اشتراک در درگیری، نوعی خویشاوندی بود. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ 🔵نقشه نوروز در جهان …. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ✅دروغهای نهادی.. ✍🏻محمدامین قانعیراد، جامعه شناس 🔹دروغ گفتن تنها زبانی نیست بلکه دروغ گفتن به معنای ناراستی است و ناراست بودن ابعاد مختلفی مانند ناراستی زبانی و رفتاری دارد. به عنوان مثال در نمای بیرونی ساختمانهای قوه قضائیه فرشتهای است که یک ترازو و شمشمیر به دست دارد و چشمانش را بسته و میگوید من با بی طرفی تمام عدالت را در جامعه برقرار میکنم، اما شما میبینید که در جامعه روز به روز بی عدالتی گسترش پیدا میکند …🔹ما ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با فساد اقتصادی داریم اما وضعیت مواد مخدر و فساد اقتصادی در حال گسترش است یا صدا و سیما که نام خود را رسانه ملی گذاشته مدام شکاف و انشقاق بین ملت ایجاد میکند. میگوییم بانکداری اسلامی، اما وام هایی با سود بالا به مردم پیشنهاد میکنیم، در همه این موارد شاهد ناراستیها و دروغهای نهادی هستیم؛ در بسیاری از موارد همین دروغهای نهادی است که دروغگویی را نه به صورت آگاهانه بلکه به صورت طرح درس پنهان به مردم آموزش میدهند و افراد را به طرف دروغگویی سوق میدهند …🔹نهادهای ما در حال تولید دروغ هستند و متأسفانه متوجه هم نیستند که در چه مسیر خطرناکی افتادند، از سوی دیگر متوجه پیامدهایی اخلا ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ 🔵تراژدی قتل عام کودکان در عفرین. توهم امپراطوری نوین در عصر کنونی.. ✍🏻فرشاد میرزایی (دانشجوی ارشد جامعه شناسی). 📍آلبر کامو متفکر بزرگ و بشر دوست قرن بیستم، در باب جنایات وقتل عام انسانها توسط نظامهای فاشیستی ودیکتاتوری میگوید، سرچشمهی عمدهی بدی وشرارت هادر دنیای معاصر سردمداران فاشیستی و دیکتاتوری هستند، که با نیت قبلی دست به جنایت علیه بشریت میزنند، ونسل میلیونها موجود انسانی را ریشه کن میکنند ومیکشند، که هرگونه مشروعیت بخشیدن به چنین جنایت هایی در هر نقطه از این کرهی خاکی بشدت محکوم ومنفور است. مصداق بارز گفتههای کامو را میتوان در عصر کنونی مشاهده نمود. که فارغ از هرگونه تبعیض نژاد قومیتی وملیتی، به قتل عام کودکان مظلوم و بی دفاع کرد در عفرین میتوان اشاره نمود، که در روزهای پایانی سال متاسفانه این جنایات از دید ونظر همگان دورماند. جنایت هایی که توسط دولت ضد بشری اردوغان که با تطمیع ساختن دیگر حامیان کودک کش خود یعنی گروه تکفیری و سلفی و همچنین دیگر گروههای ضدبشری، که درسکوت محافل ومجامع بین المللی به ظاهر طرفدار حقوق بشر، اقدام به چنین فجایع بزرگ واعمال غیر انسانی دست زدهاند. این یک واقعیت است که حافظهی ما انسانها در مواجه با چنین فاجعه هایی دچار نقصان و فرام ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 📸 بانویی جلوی یک ماشین آبپاش در نخستین تظاهرات بزرگ علیه رییس جمهور میلوشویچ 📍 صربستان، ۱۹۹۱ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۱۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ◽️ چرا باید دولت در سال آینده به سیاستهای رفاهی بازگردد؟. 🖋 یاسر باقری 📍 قضاوت درباره حوزه از طریق بررسی شاخصهای متعددی امکانپذیر است، اما آنچه در سال ۱۳۹۶ در حوزه رفاه اجتماعی رخ داد، تاثیر امید بر میدان سیاستگذاری رفاه و تامین اجتماعی بود. به طور کلی، احساس رفاه اجتماعی در کشور محصول جمع غیرجبری وضعیت شاخصهای رفاهی موجود و انتظارات آتی است. آنچه سال ۱۳۹۶ را از سالهای قبل متمایز میکند، تاریکی چندجانبه افقها و انتظارات آتی است. سالهای ۹۰ و ۹۱ وضعیت شاخصهای عینی رفاهی و اقتصادی بسیار ناگوار بود و وضعیت تشدید تحریمها افق پیشرو را تاریک میکرد تا آنجا که به تعبیر برخی از مسئولان آن زمان، ما در شعب ابیطالب زندگی میکردیم؛ اما در آن زمان روزنههای سیاسی امیدبخشی وجود داشت که رفتن احمدینژاد و برآمدن دولتی با تدبیر، تغییرات زیادی را ایجاد خواهد کرد. مردم در آن زمان به ابزار دولت بعدی بسیار امیدوار بودند که دستکم با رفع تحریمها و گشودگی فضای اجتماعی سیاسی، جهشی اساسی ایجاد خواهد شد. این امید در واقعیت با ارجاع به شخص هاشمی رفسنجانی، امکانپذیر مینمود و روزنه را باز نگه میداشت؛ همین موضوع کنشگری مردم و امید به تغییر مبتنی بر صندوقهای آرا را ممکن می ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔅 سی ویژگی یک شهروند مسئولیتشناس 🖋 محمود سریعالقلم.۱- آینده خود را تابع تلاش و خلاقیت خود میداند؛.۲- هر کاری را با مشورت های تخصصی انجام میدهد؛.۳- از کسانی که برای مدیریت کشور انتخاب کرده در برابر قدرت و اختیاراتی که دارند، مسئولیت مطالبه میکند؛.۴- براساس نظریه سیستمها و نگاه درازمدت به زندگی، راستگوست؛.۵- مانع رشد دیگران نمیشود: بلکه با آنها رقابت میکند؛.۶- حداقل یک ساعت در روز کتاب می خواند؛.۷- از شخصی که زیاد دروغ می گوید، فاصله میگیرد؛.۸- در انجام کارها، از توان عقلی خود، چندین برابر هوش خود بهره میگیرد؛.۹- به دلایل حقوقی، به شدت مراقب سخنان خود است؛.۱۰- تا از قضاوتی مطمئن نباشد، مطرح نمیکند؛.۱۱- منتظر نمی نشیند تا دیگران، گره های زندگی او را باز کنند: بلکه با ابتکار و سخت کوشی، زندگی خود را مدیریت می کند؛.۱۲- رعایت حقوق مردم در جامعه را وظیفه خود می داند؛.۱۳- حداقل یک متر با فاصله از شخصی که در حال استفاده از خودپرداز بانک است، میایستد؛.۱۴- وقتی قرار است ساعت ۸ جایی باشد، ساعت ۷:۵۰ دقیقه دم در ایستاده است؛.۱۵- در قدرت و سمت بیش از ۸ سال نمیماند زیرا ۸ سال برای نوآوری حداکثری، کافی است ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ✅ ۱۲ اشتباه جمعی زمانه انقلاب. 🖋 علی زمانیان 📍 این درس کمی نیست که کجا اشتباه کردیم و کار از کجا خراب شد؟. یکی از جامعهشناسان ایرانی به جای تجلیل از انقلاب به تحلیل آن پرداخته و به بررسی ۱۲ اشتباه کنشگران انقلابی در زمان انقلاب همت گماشته گه تلخیص آن ذر زیر میآید:. 🔸 کسانی مانند پوپر با انقلاب به مثابه یک روش، مخالف و کسان دیگر مانند مارکوزه موافق مشی انقلاب بودند. پرسش این است که اهالی زمانه انقلاب، عموما دچار چه اشتباهاتی شدهبودند؟ به عبارت دیگر عموم انقلابیون و عامه مردم در منظر ما، و در تحلیل امروزین مرتکب چه اشتباهی بودند؟ خطای آنان چه بود؟. 🔸 سه نکته مقدماتی. اولا، در اینجا منظور از خطا، دقیقا خطا در رویکرد، خطای در دید، خطای در محاسبه و خطای در چشم انداز است. ثانیا، وقتی از خطا سخن میگویم منظور خطای جمعی است و نه خطای فردی. ... ‹ 100 101 102 103 104 105 106 ›
جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ 🔻 با تاریخ بیگانهایم! یکی از دردهای مملکتمان این است که حتی تحصیل کرده هایمان خیلی با تاریخ میانه خوبی ندارد (اگر یادتان باشد در دورههای دبیرستان هم نه تاریخ و نه معلم تاریخ معمولا جدی گرفته نمیشدند.) مسخرهتر از این نمیشود که یک نفر به اصطلاح مدعی، یک نفر تحصیل کرده، نداند از دو سه نسل قبل پدرش کیست؟. یادش بخیر در زنگی آباد کرمان، شبی میهمان مرد دانای بی ادعایی بودم به نام آقای اسدالله زنگی آبادی، میگفت آمار بگیرید از این جمیعتی که در این مملکت هستند من نمیگویم از روستاییها، بی سوادها، از بی ادعاها، از همین طبقه مدعی و تحصیل کرده، از استادهای دانشگاه، که قاعدتا باید علمدار فرهنگ این جامعه باشند، تا معلمش، مهندسش، دبیرش، یک آمار سرانگشتی بگیرید و ببینید چه درصدی از همین خانوادههای دستچین به اصطلاح «شجره نامه» دارند؛ این را کم نگیرید، فاجعه است. ملتی که تاریخ گذشتهاش را نمیخواند و نمیداند، همه چیز را باید خودش تجربه کند.. 🖋 حسن نراقی. 📚 جامعهشناسی خودمانی …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ 📍از علائم بارز سیستم (عصر) صنعتی … که گرفتاریهای اجتماعی همگی از منشا واحدی سرچشمه میگرفتند: پایین بودن سطح دستمزد، پرداخت دستمزد بهصورت جنسی، منازعات و کشمکشهای ناشی از کار و خلاصه استثمار نیروی تولیدی کارگران خردسال و … …📖 چهرههای درخشان نهضت تعاونی، حسین سالکی، ۱۳۴۸. 👈 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. 👉 ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ 📈 فراز و فرود درآمد سرانۀ ایران در پنجاه سال گذشته و مقایسه آن با کره جنوبی و کشور آفریقایی بوتسوانا 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ مردمی که برای سرنگون کردن رژیم به خیابانها ریختند، با محمدرضا به این دلیل که فیالمثل دماغش زیادی گنده است یا حالت چشمهایش دل آد اگر به خون او تشنهاند، برای این است که سالهای دراز آنان را تحقیر کرده بود، برای این است که خونشان را به شیشه کرده بود، برای این است که پیش پا افتادهترین حقوقشان را پایمال کرده بود. برای این است که به جامعه دروغ میگفت، مردم را فریب میداد، حقشان را میبلعید و همه را احمق تصور میکرد …🖋 احمد شاملو. گفتگو با هفتهنامه امید ایران-۱۳۵۸. از فتیگ. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۰۹:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ماده ۸۷- حق شهروندان است که در صورت بیکاری ناخواسته، طبق قانون از حقوق بیمه برخوردار شوند …. علامه👇
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 📸 مری قاتل (Murderous Mary). ❗️فیلی که به جرم قتل به دار آویخته شد 📌 ایالات متحده، ۱۹۱۶ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🔅 دریافت منابع علمی و ژورنالهای علمی بیرون از دانشگاه طباطبایی. 📍 ویژه دانشجویان کارشناسی و بهره مندی از مقالات فارسی و انگلیسی درمحیطی خارج از دانشگاه از طریق کانکشن VPN مهیا شده است. این دسترسی برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و اعضای محترم هیئت علمی مهیا شده است. دسترسی به منابع علمی و بانکهای اطلاعاتی از طریق کانکشن زیر و یا تغییر آدرس آی پی کانکشن به ۱۸۵٫۹۵٫۱۸۰٫۱۸۲ امکان پذیر میباشد. 📍 این کانکشن مخصوص ویندوز میباشد …🔸 کانکشن را از پیوست دانلود کنید🔻. 📎 t. me/atu_s_a/۲۴. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۳ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ ◽️ آقای چوخ بختیار. 🖋 صمد بهرنگی هر اتفاقی میخواهد بیفتد، هر بلایی میخواهد نازل شود، هر آدمی میخواهد سر کار بیایید، در هر صورت آقای چوخ بختیار عین خیالش نیست، به شرطی که زیانی به او نرسد، کاری به کارش نداشته باشند، چیزی ازش کم نشود. رئیسی خوب است که غیبت او را نادیده بگیرد و تملق های او را به حساب خدمت صادقانه بگذارد. وزیری خوب است که برای او ترفیع رتبهای و پولی در بیاورد. زندگی او مثل حوض آرامی است. به هیچ قیمتی حاضر نیست سنگی تو حوض انداخته شود و آبش چین و چروک بردارد. آدم سر به راه و پا به راهی است. راضی نمیشود حتی با موری اختلاف پیدا کند. صبح پا میشود و همراه زن و بچهاش صبحانه میخورد و بعد به ادارهاش میرود. حتی با بقال و قصاب سر گذر هم سلام و علیک گرم و حسابی میکند که لپه را گران حساب نکند و گوشت بی استخوان بهش بدهد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🎞 انیمیشن fixed. نقد گزندهای که سازندگانش به جامعه پزشکی کشورشان داشتند …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:02, 9.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🎙 تحلیل دکتر محمد فاضلی از وضع امروزی ایران. شود.. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه Audio file ( 23:13, 21.2 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۳ 🔴محبوبیت سیگار!. 🔸 «جهل شناسی»، به عنوان شاخهای از فلسفه رواج این پدیده را چگونه تبیین میکند؟ ✍🏻زهیر باقری نوع پرست. 📍 شاخهای به نام «جهل شناسی» Agnotology در فلسفه وجود دارد که کمتر از «معرفت شناسی» شناخته شده است. در «جهل شناسی» به جای بررسی اینکه چه چیزی «دانش» محسوب میشود و معیار تمایز «دانش» از «باورهای غلط» چیست، به بررسی جهل، انواع آن و چگونگی گسترش آنها پرداخته میشود … «رابرت پروکتور»، استاد دانشگاه استنفورد، کتابی در همین زمینه دارد و برای تبیین اینکه «چرا سیگار میکشیم؟» از جهل شناسی بهره میگیرد. او که در زمینه تاریخ علم و معرفت شناسی تخصص دارد در این کتاب آمار و ارقامی ارائه میکند که بسیار قابل توجه است و تحلیلش را بر این آمار استوار میکند؛. سیگار سالانه به مرگ حدود نیم میلیون نفر در امریکا میانجامد؛ یعنی تقریبا از هر پنج مرگ، یکی با سیگار کشیدن مرتبط است که بیش از مرگ ومیر ناشی از اچ. آی. وی، سوء مصرف مواد، سوء مصرف الکل و تصادفهای رانندگی است! تعداد شهروندان امریکایی که بواسطه سیگار کشیدن از دنیا رفتهاند ۱۰ برابر افرادی است که در تاریخ جنگهای این کشور کشته شدهاند! سیگار علت بروز حدود ۹۰ درصد سرطانهای ریه است و سالانه ۳۴ هزار نفر به دلیل بیماریهای قلبی، ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ 🔴لطفا هر طور راحتید ننویسید!.. ✍🏻دکتر فردین علیخواه (جامعه شناس): 📍چند روز قبل با چند نفر از همکاران درباره سبک نگارش در ورقههای امتحانی صحبت میکردیم. همه اشتراک نظر داشتیم که هر سال وضع نگارش عجیبتر میشود. از معلمان دبیرستان هم این موضوع را شنیده بودم. اینکه زبان نوشتن؛ محاورهای، و غلطهای املایی هم بسیار زیاد شده است. نکته جالب آنکه یکی از معلمان دبیرستان تعریف میکرد که وقتی به دانش آموز میگویم به جای «اصلا» یا «اصلن» ننویس «اسن»، پاسخ او آن بود که همه جا اینطور مینویسند. وقتی میپرسم منظورت از همه جا کجاست؟ میگوید: تلگرام! دوست دیگری تعریف میکرد که چون عمل نوشتن در این روزها فقط به تلگرام محدود شده است چند روز قبل در یک نامه اداری دچار تردید شده بود که بین «لطفا»، «لتفن» و «لودفن» کدام یک درست است؟ واقعیت آن است اگر همینطور پیش برویم در چند سال آینده زبان فارسی نابود خواهد شد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ◽️ یکی از اهالی فرهنگ و معنا بود!. 📍 در رثای. حسن محدثی گیلوایی 🔻از قبیلهی ما نبود. من ندیدم که او درد قبیلهی ما را فریاد کرده باشد. لاجرم، بهسختی میتوانم نسبت خود را با او تعریف کنم. به من چه خلق چه میگویند و همه از پی هم یک صدا و یک شیوه سخن میگویند! من چهطور میتوانم بدون نسبتسنجی سخن بگویم؟! وقتی که ما همدرد نبودیم، چه نسبتی با هم داریم؟ حالا او پس از خوابی عمیق و طولانی از این جهان کوچیده است و پرسش از نسبت گریبان مرا رها نمیکند.. 🔻وقتی که بیشتر میکاوم درمییابم که او اگرچه نسبتی با دردهای مردمان رنجور این دیار نداشت، اما دل او را هم فرهنگ و معنا ربوده بود و عمری درگیر این دلربایی شیرین بود. او شاید سرخوشانه و بازیگوشانه درگیر بود و ما دردمندانه و رنجور درگیر بودیم؛ اما دستکم از این جهت درگیری مشترکی داشتیم و همین اشتراک در درگیری، نوعی خویشاوندی بود. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ✅دروغهای نهادی.. ✍🏻محمدامین قانعیراد، جامعه شناس 🔹دروغ گفتن تنها زبانی نیست بلکه دروغ گفتن به معنای ناراستی است و ناراست بودن ابعاد مختلفی مانند ناراستی زبانی و رفتاری دارد. به عنوان مثال در نمای بیرونی ساختمانهای قوه قضائیه فرشتهای است که یک ترازو و شمشمیر به دست دارد و چشمانش را بسته و میگوید من با بی طرفی تمام عدالت را در جامعه برقرار میکنم، اما شما میبینید که در جامعه روز به روز بی عدالتی گسترش پیدا میکند …🔹ما ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با فساد اقتصادی داریم اما وضعیت مواد مخدر و فساد اقتصادی در حال گسترش است یا صدا و سیما که نام خود را رسانه ملی گذاشته مدام شکاف و انشقاق بین ملت ایجاد میکند. میگوییم بانکداری اسلامی، اما وام هایی با سود بالا به مردم پیشنهاد میکنیم، در همه این موارد شاهد ناراستیها و دروغهای نهادی هستیم؛ در بسیاری از موارد همین دروغهای نهادی است که دروغگویی را نه به صورت آگاهانه بلکه به صورت طرح درس پنهان به مردم آموزش میدهند و افراد را به طرف دروغگویی سوق میدهند …🔹نهادهای ما در حال تولید دروغ هستند و متأسفانه متوجه هم نیستند که در چه مسیر خطرناکی افتادند، از سوی دیگر متوجه پیامدهایی اخلا ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ 🔵تراژدی قتل عام کودکان در عفرین. توهم امپراطوری نوین در عصر کنونی.. ✍🏻فرشاد میرزایی (دانشجوی ارشد جامعه شناسی). 📍آلبر کامو متفکر بزرگ و بشر دوست قرن بیستم، در باب جنایات وقتل عام انسانها توسط نظامهای فاشیستی ودیکتاتوری میگوید، سرچشمهی عمدهی بدی وشرارت هادر دنیای معاصر سردمداران فاشیستی و دیکتاتوری هستند، که با نیت قبلی دست به جنایت علیه بشریت میزنند، ونسل میلیونها موجود انسانی را ریشه کن میکنند ومیکشند، که هرگونه مشروعیت بخشیدن به چنین جنایت هایی در هر نقطه از این کرهی خاکی بشدت محکوم ومنفور است. مصداق بارز گفتههای کامو را میتوان در عصر کنونی مشاهده نمود. که فارغ از هرگونه تبعیض نژاد قومیتی وملیتی، به قتل عام کودکان مظلوم و بی دفاع کرد در عفرین میتوان اشاره نمود، که در روزهای پایانی سال متاسفانه این جنایات از دید ونظر همگان دورماند. جنایت هایی که توسط دولت ضد بشری اردوغان که با تطمیع ساختن دیگر حامیان کودک کش خود یعنی گروه تکفیری و سلفی و همچنین دیگر گروههای ضدبشری، که درسکوت محافل ومجامع بین المللی به ظاهر طرفدار حقوق بشر، اقدام به چنین فجایع بزرگ واعمال غیر انسانی دست زدهاند. این یک واقعیت است که حافظهی ما انسانها در مواجه با چنین فاجعه هایی دچار نقصان و فرام ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 📸 بانویی جلوی یک ماشین آبپاش در نخستین تظاهرات بزرگ علیه رییس جمهور میلوشویچ 📍 صربستان، ۱۹۹۱ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۱۸ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ◽️ چرا باید دولت در سال آینده به سیاستهای رفاهی بازگردد؟. 🖋 یاسر باقری 📍 قضاوت درباره حوزه از طریق بررسی شاخصهای متعددی امکانپذیر است، اما آنچه در سال ۱۳۹۶ در حوزه رفاه اجتماعی رخ داد، تاثیر امید بر میدان سیاستگذاری رفاه و تامین اجتماعی بود. به طور کلی، احساس رفاه اجتماعی در کشور محصول جمع غیرجبری وضعیت شاخصهای رفاهی موجود و انتظارات آتی است. آنچه سال ۱۳۹۶ را از سالهای قبل متمایز میکند، تاریکی چندجانبه افقها و انتظارات آتی است. سالهای ۹۰ و ۹۱ وضعیت شاخصهای عینی رفاهی و اقتصادی بسیار ناگوار بود و وضعیت تشدید تحریمها افق پیشرو را تاریک میکرد تا آنجا که به تعبیر برخی از مسئولان آن زمان، ما در شعب ابیطالب زندگی میکردیم؛ اما در آن زمان روزنههای سیاسی امیدبخشی وجود داشت که رفتن احمدینژاد و برآمدن دولتی با تدبیر، تغییرات زیادی را ایجاد خواهد کرد. مردم در آن زمان به ابزار دولت بعدی بسیار امیدوار بودند که دستکم با رفع تحریمها و گشودگی فضای اجتماعی سیاسی، جهشی اساسی ایجاد خواهد شد. این امید در واقعیت با ارجاع به شخص هاشمی رفسنجانی، امکانپذیر مینمود و روزنه را باز نگه میداشت؛ همین موضوع کنشگری مردم و امید به تغییر مبتنی بر صندوقهای آرا را ممکن می ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔅 سی ویژگی یک شهروند مسئولیتشناس 🖋 محمود سریعالقلم.۱- آینده خود را تابع تلاش و خلاقیت خود میداند؛.۲- هر کاری را با مشورت های تخصصی انجام میدهد؛.۳- از کسانی که برای مدیریت کشور انتخاب کرده در برابر قدرت و اختیاراتی که دارند، مسئولیت مطالبه میکند؛.۴- براساس نظریه سیستمها و نگاه درازمدت به زندگی، راستگوست؛.۵- مانع رشد دیگران نمیشود: بلکه با آنها رقابت میکند؛.۶- حداقل یک ساعت در روز کتاب می خواند؛.۷- از شخصی که زیاد دروغ می گوید، فاصله میگیرد؛.۸- در انجام کارها، از توان عقلی خود، چندین برابر هوش خود بهره میگیرد؛.۹- به دلایل حقوقی، به شدت مراقب سخنان خود است؛.۱۰- تا از قضاوتی مطمئن نباشد، مطرح نمیکند؛.۱۱- منتظر نمی نشیند تا دیگران، گره های زندگی او را باز کنند: بلکه با ابتکار و سخت کوشی، زندگی خود را مدیریت می کند؛.۱۲- رعایت حقوق مردم در جامعه را وظیفه خود می داند؛.۱۳- حداقل یک متر با فاصله از شخصی که در حال استفاده از خودپرداز بانک است، میایستد؛.۱۴- وقتی قرار است ساعت ۸ جایی باشد، ساعت ۷:۵۰ دقیقه دم در ایستاده است؛.۱۵- در قدرت و سمت بیش از ۸ سال نمیماند زیرا ۸ سال برای نوآوری حداکثری، کافی است ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ✅ ۱۲ اشتباه جمعی زمانه انقلاب. 🖋 علی زمانیان 📍 این درس کمی نیست که کجا اشتباه کردیم و کار از کجا خراب شد؟. یکی از جامعهشناسان ایرانی به جای تجلیل از انقلاب به تحلیل آن پرداخته و به بررسی ۱۲ اشتباه کنشگران انقلابی در زمان انقلاب همت گماشته گه تلخیص آن ذر زیر میآید:. 🔸 کسانی مانند پوپر با انقلاب به مثابه یک روش، مخالف و کسان دیگر مانند مارکوزه موافق مشی انقلاب بودند. پرسش این است که اهالی زمانه انقلاب، عموما دچار چه اشتباهاتی شدهبودند؟ به عبارت دیگر عموم انقلابیون و عامه مردم در منظر ما، و در تحلیل امروزین مرتکب چه اشتباهی بودند؟ خطای آنان چه بود؟. 🔸 سه نکته مقدماتی. اولا، در اینجا منظور از خطا، دقیقا خطا در رویکرد، خطای در دید، خطای در محاسبه و خطای در چشم انداز است. ثانیا، وقتی از خطا سخن میگویم منظور خطای جمعی است و نه خطای فردی. ...