ژاک دریدا در یکی از سمینارهایش در آمریکا می‌گوید: جنایت علیه بشریت بخشودنی نیست!

ژاک دریدا در یکی از سمینارهایش در آمریکا می گوید: جنایت علیه بشریت بخشودنی نیست! دریدا در نظریه خود از بخشش "بی قید و شرط" صحبت می کند، که بخشش نباید با چشمداشت رسیدن به نتیجه خاصی صورت گیرد.
او فروتنانه تا به آخر می رود و می گوید در حقیقت این نابخشودنی است که بخشش را فرا می خواند. تنها با اینگونه عمل نابخشودنی که بخشیده شود. بخشش به صورت واقعی و در نفسش معنا می یابد. همینجا دریدا به مسئله بسیار مهمی اشاره می کند و می گوید : تنها و تنها خود قربانی است که می تواند در جنایت علیه بشریت ببخشد، و چون همه ی قربانیان به قتل رسیده اند و دیگر در قید حیات نیستند، هیچ کس دیگر نمی تواند به جای آنها جانیان را ببخشد.


@Kajhnegaristan