همیشه از نصیحت و پند و اندر شنیدن بیزار بودم

#در_گوشی

همیشه از نصیحت و پند و اندر شنیدن بیزار بودم. حاضر بودم کتک بخورم ولی کسی ننشیند بیخ گوشم بگوید این کار را بکن... آن کار را نکن... اگر چنین کنی چنان خواهد شد و...
امروز یکی از کاربران قدیمی کانال که قدمت آشنایی با او به پیش از راه انداختن کاغذ خط خطی بر‌می‌گردد، خیلی محترمانه بهم گفت:
"فلانی حواست هست تو بعضی متن‌ها لحنت مثل این پدر‌بزرگ‌ها می‌شه که دائم نصیحت می‌کنن؟"
این حرفش واقعا مرا به فکر فرو برد که چطور دارم ندانسته همان تاثیری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنم که خودم از آن بیزار و گریزان بوده‌ام؟
جوابش شاید این باشد که ما هر‌گز قاضی خوبی برای خودمان نیستیم. و حالا چطور به خودمان حق می‌دهیم دیگران را قضاوت کنیم؟ خدا می‌داند.

بازم پند و اندرز شد که 😄