وقتی می‌خواهیم وسیله‌ای الکترونیکی بخریم نگاه می‌کنیم گارانتی دوساله یا بیشتر داشته باشد

#اندیشه

وقتی می‌خواهیم وسیله‌ای الکترونیکی بخریم نگاه می‌کنیم گارانتی دوساله یا بیشتر داشته باشد. می‌رویم حساب پس‌انداز یک‌ساله باز می‌کنیم. بسته اینترنت شش‌ماهه می‌خریم. می‌گوییم آخرهفته بیرون‌شهر خواهیم رفت. دقت می‌کنیم تاریخ انقضاء پنیر و ماستی که از یخچال فروشگاه برمی‌داریم نزدیک نباشد. آلارم هشدار تلفن‌همراهمان را برای هفت ساعت بعد تنظیم می‌کنیم و می‌خوابیم. و تمام این‌ها و خیلی کار‌های دیگر را با علم به اینکه خیلی خیلی ساده ممکن است هرگز از خواب بیدار نشویم انجام می‌دهیم. انسان تا وقتی زنده است هرگز مرگ را باور نخواهد کرد. ما آدم‌ها عاشق جاودانگی هستیم. عاشق خودمان. تا اینجا طبیعی است، اما نکته شگفت‌انگیز اینجاست که طوری با زمین و آسمان و منابع طبیعی رفتار می‌کنیم، انگار به یک سرویس ‌بهداشتی بین‌راهی بزرگ آمده‌ایم. می‌بُریم، حفرمی‌کنیم، می‌شکنیم، می‌سوزانیم، میکُشیم، نابودمی‌کنیم. انگار هرگز فردایی وجود نخواهد داشت.
آن میل به جاودانگی و این جنونِ به گندکشیدن و مصرف‌کردنِ هرچه دم‌دستمان هست، از عجیب‌ترین پارادوکس‌های انسانی است که می‌شناسم.

#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii