در مقطع فوق‌لیسانس استادی داشتیم که بسیار باسواد و البته بداخلاق بود، یکی از دانشجویان که بسیار دیرفهم و در عین‌حال جوانی جاه‌طلب

در مقطع فوق‌لیسانس استادی داشتیم كه بسیار باسواد و البته بداخلاق بود، یكی از دانشجویان که بسیار دیرفهم و در عین‌حال جوانی جاه‌طلب بود، برای رسیدن به مقطع پایان‌نامه نیاز به یک نمره ارفاق از درس آن استاد داشت و استاد سالخوردۀ ما هم به هیچ وجه زیربار آن نمی‌رفت.
من علیرغم میل باطنی به سراغ استاد رفتم و گفتم ایشان پسر خوبیست و فقیر است، پرداختن اجارۀ منزل در اینجا برایش دشوار است. اگر می‌شود برای قبول شدن کمکش کنید.
آن‌روز استاد حرفی زد كه بعدها عمقش را فهمیدم.
ایشان فرمود: تركیب بی‌سوادی و جاه‌طلبی و فقر، می‌تواند فاجعه به‌پا كند.



منسوب به #پرویز_پرستویی
@mohsensarkhosh_khatkhatiii