اولیور توریست.. سفر چیز خوبی است

#داستانک

اولیور توریست

سفر چیز خوبی است. حالا دیگر تمام لهجه‌ها را می‌شناسم و چیزهای زیادی یادگرفته‌ام. مثلاً می‌دانم آجیل‌ و تخمه‌های تبریز معرکه است. پرتقال‌ جنوب از پرتقال‌ شمال پُرآب‌تر و شیرین‌تر است. عوضش برنجِ شمال اگر سه‌روز هم بماند باز عطر و مزه خوبی دارد. سوهان قم در دهان آب می‌شود و طعم گزِ اصفهان با تمام گزها فرق می‌کند.
همه این‌ها را در مشهد فهمیدم؛ وقتی میان پس‌مانده‌های زوّار می‌گشتم.


#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii