سونامی ژاپن و سونامی آمریکا. (گزیده اخبار امروز- ۱۴ اکتبر)

سونامی ژاپن و سونامی آمریکا
(گزیده اخبار امروز- 14 اکتبر)

سونامی ادعایِ مشکلاتِ اخلاقی طرفینِ ماجرا ، در کشور پخش شده و آتش بیارِ معرکه سی. ان. ان [به همراه واشنگتن پست] است که با تمام توانِ توپخانه اش علیه ترامپ آتش باری دارد. احساس این روزهایم مشابه احساس روزهایِ پس از سونامی توهوکو در ژاپن است. روی صندلی ای در محل کار نشسته بودم که زمین لرزید و اولین باری بود که حدود دو دقیقه لرزیدن ساختمان را حس می کردم. عصر که به خانه که برگشتم مشاهده تصاویر سونامی و ورودِ امواج آب به میان خانه ها و شهرها حیرت آور بود. بخشی از کشور را آب برده بود. فردا صبح در دانشگاه همه چیز مثل همیشه بود و همه به کار خودشان مشغول . از بچه های لیسانس و فوق، هیچ کس چیزی در این باره نمی گفت. یکی دو روز بعد از سونامی، خبرِ انفجار در نیروگاه هسته ای فوکوشیما منتشر شد. بازهم، دانشگاه که می رفتی، همه به کار خود مشغول و کسی در باره اتفاق به این مهمی حرفی نمی زد. از تسوکادا، یکی از بچه های ارشد پرسیدم از آخرین آمار کشته ها خبری داری؟ گفت حدود صد نفر (؟!) . خبر انفجارهای دوم و سوم هم در نیروگاه هسته ای منتشر شد و باز رفتارها همان بود که قبل سونامی و قبل انفجار هسته ای بود. سرها به کارِ خود. عظمت ماجرا فراتر از تصور بود ولی کشور آسیب را از سر گذراند. چون ساختارها مستحکم بودند. این روزها که در دانشگاه می بینم - به رغم سونامیِ اخبار و ماجراهای اخیر- افراد به کار خود مشغولند و جلسات برگزار می شود و کارها روال طبیعی خود را طی می کند این سوال برایم مطرح می شود که آیا کشور از این رویدادهای زشتی که مواجه شده عبور خواهد کرد؟ آیا این میزان کینه کشی که در حال گسترش در میان هوادارانِ طرفین است مثل آب سونامی خشکیده خواهد شد و کشور به حالت قبل اش برخواهد گشت؟
پاسخ را نمی دانم ولی چیزی که می دانم اینکه ژاپن بعد سونامی با اینکه سرپا شده، ولی آلودگیِ تشعشات، همچنان در آب و خاک کشور هست. بگذریم.
مرور اخبار امروز :
یک- تعداد خانم هایی که مدعی اند ترامپ به آنها تعدی کرده به هشت تن رسیده. حرفهایی که مطرح می شود باعث حیرت است که برخی رسانه چطور چنین حرفهایی را بی محابا و بی پرده پخش می کند.
دو- امروز هم ترامپ مجددا این داستان ها را ساختگی خواند و حرفی هم زد که بنزین روی آتش شده. در سخنرانی گفت "بروید و [ریخت] و قیافه اون خانم رو نگاه کنید. اصلا من همچین [ریختی] رو انتخاب می کنم؟ (!!)
She would not be my first choice
و در وبسایتش هم نوشت توطئه رسانه ها علیه من (media conspiracy) و نوشت
Poisoning the minds of American people
(جریانِ مسموم کردن اذهان مردم آمریکا)
سه- سی. ان. ان. به تفصیل با هریک از این زن ها مصاحبه می کند و آنچه محل سوال است اینکه ماجرای شکایت دادگاهی بعد از این اتهام زنی ها به چه شکل خواهد بود. یکی از این زن ها می گفت: من از هردوی این کاندیدا ها وحشت دارم و می ترسم.
چهار- سوالات زیادی در خصوص غیبت و سکوتِ ملینا ترامپ (همسر ترامپ) در روزهای اخیر وجود دارد. بعد از انتشار نوار ویدئوی صحبت های ترامپ در روز جمعه گذشته، ملینا فقط یک توئیت داشته و بعد دیگر خبری از او نیست.
پنج- امروز رالی (گردهمایی طرفداران) هیلاری کلینتن در شهر کلیولند در شمال ایالت اوهایو بوده است. اوهایو ایالتی است که معاون ترامپ (پنس) فرماندار آنجاست و زمانی محل تولید فولاد بوده و خودرو و صنعت. و حالا چندسال است که بسیاری از واحدهای صنعتی آنجا تعطیل اند.
خلاصه که رالی در ایالتی که متعلق به سفیدهای عصبانی از رکودِ آمریکا هستند برگزار شده و اوباما هم کار و بارِ ریاست جمهوری را کناری هشته و از واشنگتن رفته کلیولند به یاری هیلاری و هرچه در توان و زبان داشته گفته ؛ که ای ملت آیا می خواهید به یک کازینو دار رأی بدهید؟ آخه کازینو دار رو چه به تریپ روشنفکری و جنتلمنی گرفتن؟ (!)
شش- از اتفاقات بانمک امروز اینکه گزارشگر سی. ان. ان. رفته به میان بچه هایِ کلاس دوم در دبستان و از بچه ها سوالاتی راجع به کاندیداهای ریاست جمهوری می پرسد. بعد قسمتی از فیلم مناظره رو پخش می کند و از بچه ها می پرسد: نظرتان راجع به اینکه ترامپ مرتب حرفهای هیلاری کلینتون رو قطع می کرد چیه؟(!)
پ.ن. یکی از سوالات اوباما درسخنرانی امروزش در کلیولند خیلی بانمک بود: ای مردم می خواهید کسی رو انتخاب کنید که باید حریف روسیه باشه؟ کسی که باید طرف حساب پوتین باشه؟ پوتین کسی که رئیس کا.گ.ب بوده. این آدم رو می خواهید بگذارید معادل پوتین؟
- - - ویدئو ها:
ویدئوی یک- She would not be my first choice
ویدئوی دو- بچه های کلاس دوم مدرسه ابتدایی

Telegram.me/solseghalam