(برای حسن جوهرچی- قسمت دوم - ادامه از بالا👆).. 🔷 نسل ما باید بداند که نباید فطیر بشود

(برای حسن جوهرچی- قسمت دوم - ادامه از بالا👆 )

🔷 نسل ما باید بداند که نباید فطیر بشود. اخبار را کم تر باید شنید. موسیقی بیشتر باید گوش کرد. صدای آب رود را و رفتن به صحرا را باید در دستور کار گذاشت. بدون کفش بر برگها دوید. زیرِ آوارِ اخبارِ پلاسکو نباید دفن شد. به دنبال مدرک و مقاله آی اس آی نوشتن نباید غرق شد. از ازدحام باید گریخت. ازدحام ترافیک و ازدحام اخبار . همان که مولوی آن را "غلبه" می خوانده: شلوغی. از غلبه باید گریخت. باید نوه ها را دید. شادی نوه را در مهد کودک، آوردنش از مدرسه به خانه را باید چشید. باید رسید به آن روزها . زود نباید مُرد. این روزها جشنواره فیلم فجر است حسن جوهرچی باید در جشنواره می بود. نباید میمرد. در دو کریسمس گذشته در خانه آمریکایی ها، [خانه هایی که ساده تر از تصوّر های ماست] برای تعطیلات سال نو، چهار نسل را کنار هم می دیدم. پدر بزرگ هایی که دستِ نوه را در دست دارند و پدرِ پیرشان هم کنار دستشان نشسته. درستش همین است. زندگی باید ساده و کم ازدحام و طولانی و پیوسته باشد. بی تفاوت نباید بود اما نباید پیر شد. نباید فطیر شد.

https://telegram.me/solseghalam